30 نفر از اعضای کانون های سرمایه گذاری از کارخانجات گروه شرکت های توسعه معادن روی کشور بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار موج، محمد ابراهیم فروزنده مدیرعامل گروه شرکت های توسعه معادن روی کشور، در این بازدید ضمن تشریح وضع گروه در بورس گفت: نقش های مختلفی در عرصه های مختلف مانند تولید، فروش و بالا بردن EPS برای شرکت تعریف شده و مقرر گردیده است در افق سال های 93 و 94 فروش شرکت از 200 میلیارد تومان کنونی به 850 میلیارد تومان برسد و EPS شرکت به 100 تومان افزایش پیدا کند.
وی همچنین برنامه افزایش ظرفیت، ایجاد بازارهای جدید برای محصولات شرکت، افزایش راندمان، کاهش هزینه ها و فراهم کردن فضاهای جدید کسب و کار را به عنوان وظیفه گروه عنوان کرد و افزود: تبدیل خاک معدن به کنستانتره وپس از آن تولید شمش سرب وروی در حال انجام می باشد و اکنون این گروه تنها تولید کننده سرب بصورت صنعتی در کشور است.
فروزنده از توجه به صنایع بالا دستی و پایین دستی درشرکت خبر داد و اظهار داشت: تلاش ما این است که هرچه سریعتر معدن انگوران به کنسرسیوم که 75درصد سهام آن را شرکت توسعه معادن روی داراست واگذار شود. در غیر این صورت برای تامین مواد اولیه درحال مطالعه بر روی معادن داخلی، کشورهای همسایه و کل جهان هستیم.
مدیرعامل گروه شرکتهای توسعه معادن روی کشور از تولید 63 هزار تن محصول طی سال گذشته در مجموعه گروه خبر داد و گفت: امسال با پیش بینی های صورت گرفته و با 30 درصد رشد به 92 هزار تن خواهد رسید و برای سال آینده نیز برنامه ها این است که با تمام ظرفیت کارکرده و به تولید 120 هزار تن در سال برسیم که این با تلاش تک تک نیروها و حمایت ذینفعان میسر خواهد شد.
در ادامه کارگرزاده مدیرعامل گروه کالسیمین، نیز در سخنانی بیان کرد: امسال در مقایسه با 20 سال گذشته بدترین نوع ماده معدنی را به لحاظ خلوص عیار دریافت کردیم اما خوشبختانه بهترین محصول چه به لحاظ کیفیت و کمیت در 9 ماهه اول تولید کرده ایم.
این مدیر صنعتی افزود: اکنون حدود 60 تا 70 هزار تن خاک در کارخانه دپو شده که این میزان در سال گذشته 10 تا 15 تن بوده است. سال گذشته اگر یک روز خاک به کارخانه نمی رسید ، خطوط تولید تعطیل می شد اما امسال حداقل برای دو تا سه ماه ذخیره داریم.
کارگرزاده از تعریض خطوط تولید در تعطیلات خبر داد و بیان کرد: اگر این کار انجام نمی شد اکنون باید با 50 درصد ظرفیت کار می کردیم. به همین جهت امسال توانستیم با تولید 96 تن در روز رکورد تولید روزانه را در کشور کسب نماییم و رکورد ماه را نیز از آن خود کرده ایم. با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال در 20 بهمن ماه به تولید سال گذشته خود دست خواهیم یافت و رکوردسال را نیز خواهیم زد.
وی در خصوص صادرات محصول نیز گفت: 70 درصد از تولید این شرکت صادر می شود که مقصد نهایی آن هند، چین، ترکیه، امارات و چند کشور دیگر است.
همچنین جاویدی مشاور دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، در خصوص اهداف این بازدید متذکر شد: کانون نهادهای سرمایه گذاری با توجه به رسالتی که در اساسنامه برایش تعریف شده است باید در مسیر توسعه بازار سرمایه کشور گام بردارد. در این راستا برگزاری چنین جلسات و بازدیدهایی می تواند به توسعه، تحلیل و ارزیابی بازار کمک کرده و از سویی دیگر به رفع ابهامات و کسب اطلاعات دقیق منجر شود.این اطلاعات است که در بازار سرمایه همیشه حرف اول را می زند.
وی ادامه داد: مدیران و کارشناسان این کانون در مورد کسب مواد اولیه و کمبود این مواد ابهاماتی داشتند که این بازدید به رفع این ابهامات کمک فراوانی کرد.همچنین توضیحاتی که برای ریزش معدن انگوران ارائه شد سبب گردید تا به تحلیل های این افراد کمک شود. ضمن اینکه کارشناسان ومدیران با این بازدید توانستند شناخت وارزیابی بهتری نسبت به صنعت روی کسب کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =