۰ نفر
۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹

سالمندانی که رژیم غذایی خود را تغییر داده و غذاهای سالم‌تر بخورند 10 سال بیش‌تر از دیگران عمر خواهند کرد.

محققان در سازمان رژیم غذایی آمریکا متوجه شدند سالمندانی که غذاهای کم‌چرب و سرشار از میوه و سبزی می‌خورند خطر مرگ را در 10 سال آینده به طور قابل توجهی کاهش خواهند داد.
این نتیجه با انجام تحقیقاتی روی 2 هزار و 500 سالمند بین 70 تا 79 سال به دست آمده است. محققان متوجه شدند با انجام این کار از هر 100 سالمند 12 نفر توانستند تا 10 سال آینده به زندگی خود ادامه دهند.
افراد شرکت کننده در این تحقیق بر اساس نوع غذاهایی که می‌خوردند به دو گروه مجزا تقسیم شدند.
بر این اساس مشخص شد افرادی که رژیم غذایی سالم و محصولات لبنی کم‌چرب همراه با میوه و سبزیجات، ماهی و گوشت مرغ می‌خورند، کم‌تر سیگار می‌کشند و میزان مصرف غذاهای سرخ شده و گوشت قرمز را کاهش داده‌اند بیش‌تر عمر می‌کنند.
در این بین هم‌چنین مشخص شد افرادی که غذاهای چرب، بستنی، شیر پرچرب مصرف می‌کردند بیش‌تر از دیگران در معرض خطر قرار دارند.
لوسی جونز متخصص تغذیه که سخنگوی سازمان رژیم غذایی بریتانیا هم هست در این باره گفت: چربی‌های اشباع شده و اسیدهای چرب ترانس که معمولا در غذاهای فرآوری شده وجود دارند یکی از مهم‌ترین عوامل خطرزا در این بین هستند.
شیرینی‌ها و دسرها و محصولات لبنی پرچرب در این بین خطرناک‌ترین گروه‌های غذایی بودند که باعث کوتاه‌تر شدن عمر سالمندان و بروز بیماری‌های خطرناک مانند سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شوند.
در این گروه‌ها نیز چربی‌های اشباع شده و اسیدهای چرب ترانس وجود دارد و علاوه بر آن‌ها میزان کالری دریافتی از مصرف این مواد غذایی بسیار بالاست که می‌تواند منجر به چاقی و افزایش کلسترول خون شود.
چاقی‌ هم یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در سالمندان است و کاهش وزن می‌تواند کمک شایانی به افزایش طول عمر آن‌ها کند.
بی‌بی‌سی، 22 دسامبر

42\132

مترجم:ابوالفضل کریمی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =