علی سعیدلو و علی کفاشیان روبروی امیر قطر نشستند تا مطمئن شوند ، شیخ قطری نه فقط رای فدراسیون فوتبال قطر را برای شان می گیرد که بن همام را هم با نامزد ایرانی همراه می کند.

به گزارش خبرآنلاین ؛ معاون رئیس جمهور ایران که هفته قبل و در حاشیه دیدار امیر قطر از تهران و توسط رئیس جمهور درخواست رایزنی سیاسی با امیر قطر را با نفر اول اجرایی کشور مطرح کرده بود و به این شیوه توانست در ملاقات یک روزه با امیر قطر برایش تشریح کند نایب رئیسی نامزد ایرانی در تشکیلات فوتبال آسیا چقدر می تواند  برای دو کشور مفید باشد ، بامداد یکشنبه به همراه علی کفاشیان راهی امارت شیخ حمد خلیفه آل ثانی شد و و با این شیخ عاشق فوتبال از انتخابات دو هفته بعد مجمع AFC سخن گفت.

نشستی که امیر قطری در ابتدایش به رئیس سازمان ورزش ایران گفت:« ورزش ایران با کسب مدال های درخشان در بازی های آسیایی جایگاه خود در رنکینگ آسیا را ارتقا داد و این موفقیت نشان از جهش بزرگ ورزش و پیشرفت زیر ساخت های ایران طی سالهای اخیر دارد.موفقیت ایران در بازی های آسیایی گوانگژو نشان دهنده کارهای زیربنایی و صحیح در بدنه ورزش ایران می باشد.»

درحالی که قطر باید در 10 سال آینده پایتخت و اساسا کشورش را از نو بسازد تا این کشور یک میلیون نفری بتواند جمعیتی تقریبا سه برابر جمعیت کشورش را در بازی های جام جهانی 2022 در خود جای دهد و بسیاری از شرکت های پیمانکار ایرانی مدت هاست که در پروژه های ساخت و ساز این کشور فعالیت می کنند ، امیر قطر خواهان افزایش این همکاری ها شد و گفت:« شرکت های ایرانی در زمینه ساخت و ساز می توانند کمک های شایانی در تکمیل پروژه های کشور قطر برای برگزاری هر چه زیباتر میزبانی رقابت های فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ داشته باشد و من در حضور شما از همین حالا حمایت خود را از این شرکت ها اعلام می کنم.»

و البته به نوشته سایت سازمان فوتبال در این بخش از گفت و گو بود که سعیدلو جمله ای را شنید که برای شنیدنش تا قطر سفر کرده بود؛«حضور شما در AFC قطعا تاثیر زیادی در رشد فوتبال منطقه و آسیا خواهد داشت.من که فکر می کنم این پست باید به شما برسد.»

و سعیدلو در مقابل از این ابراز لطف امیر قطر تشکر کرد و برای آنها در میزبانی جام جهانی ، آرزوی موفقیت کرد. از وحدت کشورهای اسلامی سخن گفت و از اینکه ایران می تواند بسکتبال یا رشته های رزمی این کشور همسایه را به دروازه های جهانی نزدیک کند.

سعیدلو و کفاشیان پس از این دیدار راهی فدراسیون قطر شدند تا با نفر اول فوتبال این کشور و رئیس کمیته ورزش این کشور هم دیدارهایی داشته باشند. دیدار با پسر ارشد امیر که مسئول ستاد برگزاری جام جهانی است از دیگر برنامه های این سفر یک روزه است . همچنین سعیدلو خود را به تمرین تیم ملی رساند و دیداری را با بازیکنان ملی پوش که برای بازی های جام ملتهای آسیا در دوحه آماده می شوند داشت و در این ملاقات دور از چشمان خبرنگاران رقم چشمگیر پاداش قهرمانی در جام ملتها را برای شن بیان کرد. مقامی که اگر کسب شود نه فقط به همه ناکامی های اخیر فوتبال ملی پایان می دهد که رویایی 37 ساله را هم پایانی خوشایند خواهد بود.

سعیدلو بعد از این دیدارها به ایران بر می گردد ، درحالی که امید به حمایت امیر قطر دارد اگرچه تک رای قطر خیلی نمی تواند نقشی در موفقیت سعیدلو داشته باشد که او برای رسیدن به این جایگاه نیاز به حمایت بن همام رئیس قطری فوتبال آسیا دارد. مردی که سفرش به تهران حاصل نتایجی دلچسب نبوده و کاندیدای ایرانی می خواهد تشکیلاتی جدید را برای رسیدن به موفقیت دور خود جمع کند. اتفاقی سخت دشوار که تحققش را بسیاری بعید می دانند. این جمله ای است ک منصور عظیم زاده رئیس سابق کمیته فدراسیون فوتبال می گوید:« بن همام در پستی که سعیدلو نامزد شده دو کاندیدای اصلی دارد ، اول فرناندو و بعد گانش تاپا که در هر صورت باعث می شوند آرای زیادی از رقیب ایرانی گرفته شود و شانسی بیش از کسب 7 رای نداشته باشد. »

اگرچه با دیدار صبح دوشنبه سعیدلو و شاهزاده اردنی در تهران ، سعیدلو امیدوار خواهد شد ایران با لابی فدراسیون های غرب آسیا و البته حمایت لابی پر نفوذ شیخ احمد الصباح کویتی در شورای المپیک آسیا بتواند با آرای متعلق به« ایران ، قطر ، کویت ، افغانستان ، چین ، اردن، بحرین ، عراق ، لبنان و اردن » آرایش را از عدد 10 افزایش دهد و با شکست آرا در این منطقه بتواند به کرسی نایب رئیسی دست یابد. احتمالی که هرچند بسیار کم رنگ است اما رئیس سازمان می گوید:« می خواهم برای رسیدن به آن مبارزه کنم.»

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام SG ۱۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
    0 0
    اول ورزشگاههای نیمه تمام خودمون رو درست کنیم...ساختن ورزشگاه برای قطر پیشکش
  • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
    0 0
    دمتون گرم خیلی خندیدیم خبر باحالی بود یه سری به نقش جهان و کمپ استقلال و کمپ پرسپولیس بزنید...
  • بدون نام US ۲۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
    0 0
    بدون آنتي فيلتر نميشه باز كرد سايتتونو!!!