فیات 500 فرصت دیگری برای آزمودن شانس دوباره است. این محصول موفق اروپایی که از سال 2007 میلادی خوب فروخته امید فیات به بازگشت دوباره و این بار موفقیت آمیز در بازار آمریکای شمالی است.

اعتماد به نفسی که پس از فروش خوب فیات 500 در اروپا نصیب کمپانی فیات شد باعث شده این خودرو بزودی وارد بازار آمریکای شمالی شود. این البته فقط شروع یک راه است. راهی که فیات را 27 سال پیش با سرشکستگی بازگرداند.

 به گزارش رانه نیوز فیات 500 فرصت دیگری برای آزمودن شانس دوباره است. این محصول موفق اروپایی که از سال 2007 میلادی خوب فروخته امید فیات به بازگشت دوباره و این بار موفقیت آمیز در بازار آمریکای شمالی است.

فیات البته در این راه «کرایسلر» را هم دارد. چندی پیش با جابجایی سهام و خرید بخش بزرگی از کرایسلر، این خودروساز ایتالیایی به شکل غیر رسمی از علاقه دوباره برای حضور در بازار ایالات متحده خبر داد. آنها هم اینک می‌توانند روی شبکه توزیع، فروش و خدمات پس از فروش کرایسلر حساب کنند و با ظرفیت های خالی این خودروساز مفلوک آمریکایی، فیات 500 را در ایالات متحده تولید کنند تا هم به اشتغال زایی آن در بحران فعلی اقتصادی بنازند (که خود تبلیغی بزرگ است) و هم با کمترین هزینه‌ حمل و نقل آن را در سراسر آمریکا بفروشند.

این البته فقط یک روی این تجارت پر زحمت است. فیات گرچه در کاهش هزینه بسیار با برنامه نشان داده‌ اما روی خوش بازار آمریکا به خودروهای کوچک همیشه کوتاه مدت بوده و این می‌تواند تهدیدی جدی برای چند سال بعد فیات 500 باشد. 500 با انواع نوآوری‌ها، امکانات، ایمنی، مصرف کم و راحتی سعی در کاهش حس منفی آمریکایی نسبت به خودرو کوچک دارد مخصوصا آنکه می‌داند خاطره خوبی از این کمپانی ایتالیایی به جا نمانده است.

از سویی «اسمارت» علی رغم تبلیغات فراوان و در حالی که از سوی کمپانی بنز پشتیبانی می‌شد نتوانست در این بازار فروش آنچنانی داشته باشد چنانچه آمار سال گذشته آن 25 هزار دستگاه بود. اگر «مینی» را هم این جمع بیافزاییم می‌توان در انتظار یک رقابت سخت بود. رقابتی که این بار تدارک دهنده آن نه آسیای شرقی بلکه اروپاست.

/36

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =