مهر نوشت:

دادستان تهران با اشاره به فتنه بزرگ سال 88 گفت: در فتنه سال گذشته عده‌ای برخی مردم را تحریک کردند تا به بهانه پاسداری از نظام لشکرکشی خیابانی انجام دهند اما امروز سران این فتنه به رسوایی گرفتار شده و محاکمه شان دور نیست.

 عباس جعفری دولت‌آبادی عصر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای بعثت با اشاره به اصل سوم قانون اساسی که شامل 16 بند است گفت: در این اصل جمهوری اسلامی موظف به ایجاد محیط مناسب برای رشد فضایل اخلاقی و مبارزه با فساد و همچنین بالا بردن سطح آگاهی عمومی در همه زمینه‌ها با استفاده از رسانه‌های گروهی شده است.

وی افزود: در جامعه اسلامی اخلاق و تقوا حرف اول را می‌زند ولی در جامعه‌ای که تخریب و تهمت و بدگویی حاصل شد این جامعه از اسلام دور شده است. اگر امروز از برخی از فضایل اسلامی دور شده‌ایم و برخی از جرایم دیده می‌شود و نمادهای فساد زیاد شده‌اند به معنی آن است که کمتر توانستیم سیره پیامبر را نهادینه کنیم.

دادستان تهران وظیفه مطبوعات را آگاهی بخشی، نظارت بر مسئولین و مردم و ایجاد سرگرمی و فراغت عنوان کرد و افزود: مطبوعات در ایران و دنیا نقش بی‌بدیلی دارند به نحوی که بسیاری از تحولات انجام شده در غرب و روسیه بر اثر قدرت رسانه‌ها بوده است.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر مبارزه با باندهای سایت‌های مستهجن، محاربه، سرقت‌های مسلحانه و مفاسد اجتماعی و اقتصادی، اظهار داشت: جامعه‌ای که شاه را بیرون کرد و آمریکا را از لانه جاسوسی اخراج کرد نمی‌تواند جامعه‌ای فاسد باشد بلکه در این جامعه عده‌ای قلیل و اندک به اقداماتی برای رواج فساد و زیر سئوال بردن جامعه دست می‌زنند و این وظیفه سربازان نظام است تا مظاهر فساد را ریشه‌کن کنند.

وی با اشاره به فتنه بزرگ سال 88 گفت: در فتنه سال گذشته عده‌ای برخی مردم را تحریک کردند تا به بهانه پاسداری از نظام لشکرکشی خیابانی انجام دهند که امروز سران این فتنه به رسوایی گرفتار شده و محاکمه این افراد دور نیست. دادستان تهران با بیان اینکه سران فتنه فکر می‌کردند که می‌توانند با تهاجم به ارکان رهبری نظام را سست کنند گفت: آنها فهمیدند که در برابر 6 دی، 9 دی‌ هم وجود دارد و امروز که در آستانه نهم دی‌ماه قرار داریم در خاطره‌ها ثبت شده است که مردم وقتی احساس خطر کنند برای حمایت از نظام و رهبری به خیابان‌ها آمده و معاندان نظام را محکوم می‌کنند.

وی خطاب به مردم گفت: اگر برخی مسایل نبود می‌گفتم که سران فتنه آنقدر کوچک‌تر از آن هستند که نظام نتواند با آنها مقابله کند ولی بدانند که به زودی آنها محاکمه می‌شوند.

جعفری دولت آبادی خطاب به دادستان‌ها و پلیس تهران گفت: امروز دستگاه قضایی در برابر شرارت‌ها، محاربه و مواد مخدر با قاطعیت و سرعت بیشتری اقدام می‌کند و نباید به مجرمین تلقین کرد که دستگاه قضائی ضعیف است و دادستان‌ها و پلیس باید قدرت دستگاه قضائیی را به مجرمین نشان دهند.

وی افزود: دادستان‌ها نباید بگذارند که پرونده‌های مهم در بوروکراسی اداری معطل شود همانند پرونده میدان کاج که به سرعت نهایی شد و نشان داد که دستگاه قضائی دقیق و کارآمد است. مردم با این گونه رفتارها به عدالت دستگاه قضا امیدوار می‌شوند.

دادستان تهران با اشاره به اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این قانون حتی به مدیران و رهبران توزیع مواد مخدر هم رحم نشده و در بسیاری از موارد حکم آنها اعدام است. در حالی که قبلاً به خرده فروشان و معتادان می‌پرداختیم ولی امروز قانون شفاف و روشن پلیس را مکلف کرده تا به سراغ سران اصلی مواد مخدر برود و این به معنی عبور از معتادان است.

وی خطاب به پلیس گفت: پلیس باید از دستگیری خرده‌فروشان دست بردارد و با اطلاعات و نفوذ به سران مواد مخدر آنها را دستگیر کند زیرا 30 سال است که با دستگیری خرده فروشان به جایی نرسیده‌ایم. دادستان تهران از ورود وزارت اطلاعات به موضوع مواد مخدر خبر داد و افزود: در قانون اصلاحی به وزارت اطلاعات اجازه داده شده تا وارد پرونده‌های مواد مخدر شود و سران آنها را شناسایی کنند که این کار رقابت میان دستگاه‌های مبارزه کننده با مواد مخدر است ضمن اینکه گزارشات رسیده از استانها کارآمد بودن این قانون را تصدیق می‌کند.

وی از دادستانهای پایتخت خواست تا پرونده‌ای تجاوز به عنف، سرقت، محاربه و شرارت را تا انتها مدیریت کنند و شخص رئیس دادسرا باید تا مرحله اجرای حکم پرونده را دنبال کند.

جعفری دولت‌آبادی افزود: متاسفانه در برخی از دادگاه‌ها احکام معطل شده و احکام ضعیفی صادر می‌شود به همین دلیل به روسای دادگاه‌ها می‌گوییم که اگر احکام ضعیف صادر شود ما اعتراض می‌کنیم و از دادستان‌ها خواهش می‌کنم که در پرونده‌ها به کسی رحم نکنند.

دادستان تهران با بیان اینکه راههای عفو برای مجرمان مفاسد اجتماعی بسته شده گفت: در روز روشن به زن و بچه مردم تجاوز می کنند و مجرم به راحتی برای خود می چرخد به امید اینکه عفو شود ولی باید بدانند که دیگر کمیته عفو به سختی مجرمان را عفو می کند اما درهای رحمت برای افرادی که در مراحل تحقیقات با ما همکاری می کنند باز است

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه بسیاری از مسئولان گله می کنند که دستگاه قضایی با فتنه گران است گفت: با صراحت می گویم که دستگاه قضایی باید بوی رهبری و ولایت ربدهد هر چند که از برخی اتهامات رنجیده خاطر می شویم ولی دست از مبارزه برنمی داریم.

دادستان تهران افزود: چگونه ممکن است به دستگاه قضایی که رئیس آن را  مقام معظم رهبری منصوب می کند با مجرمان و فتنه گران سازش کند از این رو از همه نیروهای ارزشی می خواهیم مراقب باشند تا جبهه مبارزه علیه آمریکا به سوی دستگاه قضایی برنگردد.

وی اظهار داشت: در دو هفته گذشته دو مورد حکم اعدام برای باندهای سایت های مستهجن اجرا شده است و این رویه در دستور کار قوه قضائیه است تا ریشه مفاسد اجتماعی را در جامعه بخشکاند.

دادستان تهران افزود: در یک پروده ضد اخلاقی که خیلی هم سر و صدا کرد حکم ضعیفی صادر شد و من اعتراض کردم زیرا این گروه مفسد صد مرد و زن را فاسد کرده بوند ولی با احکام کوچکی محکوم شدند و از دادستانها هم می خواهم که اگر حکمی ضعیف صادر شد اعتراض کنند. وی خطاب به مطبوعات گفت: از رسانه ها می خواهم در حوزه مبارزه با مفاسد ما را کمک کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
    0 0
    محاکمه آنها که آغازگر بودند کی شروع میشود؟