ایسنا: رئیس جمهور کره جنوبی امروز (دوشنبه) خواستار وحدت ملی علیه خصومت نظامی کره شمالی شد و گفت: پیونگ یانگ به دنبال فرصتی است تا در کره جنوبی تفرقه افکنده و به سئول حمله کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز‌، لی میونگ باک‌، رئیس جمهور کره جوبی که به دلیل عملکرد ضعیف علیه پیونگ یانگ با انتقادهای داخلی مواجه است‌، پس از دو حمله کره شمالی به کره جنوبی امروز با لحنی گزنده درباره کره شمالی صحبت کرد.

این درگیری‌ها برخی تحلیل گران را بر آن داشت تا اعلام کنند به علت تنش موجود احتمال درگیری بسیار گسترده وجود دارد.

لی میونگ باک طی سخنرانی رادیویی خود اظهار کرد: ‌ما به پیونگ یانگ اجازه نمی‌دهیم با ایجاد تفرقه، امنیت ملی ما را به مخاطره بیاندازد چرا که این مهم است که جان مردم و کشورمان را حفظ کنیم .

وی تصریح کرد که پس از حمله پیونگ یانگ به ناو چئونان کره جنوبی در میان افکار عمومی اختلاف افتاد.

رئیس جمهور کره جنوبی اظهار کرد:‌ الان زمان آن است که با نشان دادن وحدت در کشور‌، به پیونگ یانگ اجازه ندهیم کشورمان را به چالش بکشد.هم اکنون اقتدار آنها برای به چالش کشیدن ما از بین رفته است.

کارشناسان دولتی در سئول اعلام کرده‌اند این احتمال وجود دارد که سال آینده میلادی کره شمالی به پنج جزیره‌ متعلق به کره جنوبی در دریای غربی حمله کند.

در گزارش نهاد استراتژی امنیت ملی کره جنوبی آمده است:‌ به احتمال بسیار تحریک‌های کره شمالی مرتبط با جانشینی در پیونگ یانگ باشد وبه اشکال مختلف در آینده ادامه پیدا کند.

در ادامه این گزارش آمده است: رقابت در مسائل نظامی برای نشان دادن وفاداری کیم جونگ اون، جانشین کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی تشدید پیدا می‌کند و این مساله سبب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود که در این صورت احتمال تحریک پیونگ یانگ علیه سئول زیاد می‌شود.

از سوی دیگر بنا به اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ رئیس جمهور کره جنوبی هم‌چنین تصریح کرد در صورت حمله احتمالی کره شمالی، پیونگ یانگ با انتقام سختی مواجه می‌شود.

لی میونگ باک خاطرنشان کرد: ما تازه متوجه شده‌ایم که تنها در صورتی می‌توان جلوی جنگ را گرفت و صلح را در منطقه تضمین کرد که تحریکات کره شمالی را با واکنش های جدی پاسخ دهیم.

وی افزود: ترس از جنگ مانع وقوع جنگ نمی‌شود.

این در حالی است که یکی از روزنامه های مهم کره شمالی امروز هشداری را صادر کرد مبنی بر این که رزمایش‌های اخیر سئول "تحریک نظامی بی‌پایان" است و سئول را با "خود تخریبی" مواجه می‌کند.

در ادامه کره شمالی هشدار داده است: صبر ما نیز حدی دارد.

از سوی دیگر بنا به اعلام خبرگزاری فرانسه‌، این روزنامه حزب حاکم کره شمالی در ادامه آورده است: برگزاری این رزمایش‌ها تبانی خطرناکی بین سئول و واشنگتن است که به تخریب کره جنوبی منجر می‌شود.

این روزنامه در ادامه نوشته است: به رغم تبانی میان آمریکای جنگ طلب و کره جنوبی هیچ درگیری در دریای زرد به لطف خویشتن داری و تصمیم قاطع ما برای صلح اتفاق نیفتاد .

پیونگ یانگ به تقبیح سئول درخصوص اتکای این کشور به واشنگتن برای حمایت نظامی اعلام کرد:‌ با وجودی که ما از خود خویشتن داری نشان دادیم ولی صبر ما محدود است.16148

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
    0 0
    بازی موش و گربه است.