رئیس جمهور لبنان درخواست کرد راهبرد دفاعی این کشور مبتنی بر توانایی های ملی و حزب الله لبنان تدوین شود تا جلوی تعرض و حملات رژیم صهیونیستی گرفته شود.

به گزارش واحد مرکزی به نقل از شبکه تلویزیونی المنار خبررئیس جمهور لبنان درخواست کرد راهبرد دفاعی این کشور مبتنی بر توانایی های ملی و حزب الله لبنان تدوین شود تا جلوی تعرض و حملات رژیم صهیونیستی گرفته شود. میشل سلیمان همچنین بر آزادسازی باقیمانده سرزمینهای اشغالی لبنان و مقابله با نقض حریم این کشور توسط اسرائیل تاکید کرد . میشل سلیمان دیروز سال دو هزار و ده میلادی را با سفر به منطقه جنوب لبنان به پایان برد .

ژنرال ژان قهوه چی فرمانده ارتش لبنان و ژنرال ادموند فاضل رئیس سازمان اطلاعات این کشور و شمار دیگری از افسران ارشد لبنانی از میشل سلیمان استقبال کردند . سلیمان دیروز در چند متری مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی خواستار تدوین راهبرد ملی دفاعی مبتنی بر توانایی های ملی و دیپلماتیک و نظامی و توانایی های مقاومت شد تا جلوی تعرض اسرائیلی ها به آبها ، نفت ، شبکه های مخابراتی لبنان و جاسوسی از لبنان گرفته شود .

رئیس جمهور لبنان همچنین بر عزم این کشور بر بازپس گیری سرزمینهای اشغالی یا آزادسازی آن و مقابله با نقض حریم هوایی و زمینی و دریایی لبنان توسط اسرائیل تاکید کرد. سلیمان همچنین از تلاشهای فرمانده ارتش و افسران و گامهای اتخاذ شده برای دفاع از لبنان و حفظ مسالمت داخلی و تقویت وحدت ملی از طریق جلوگیری از فتنه تمجید کرد و گفت ارتش با همکاری با نیروهای امنیت داخلی نقش خوبی ایفا کرده است . سلیمان همچنین در یادداشتی از مقابله ارتش لبنان با دشمن صهیونیستی با همکاری ملت مقاوم جنوب تمجید کرد . رئیس جمهور لبنان از مقر نیروهای سازمان ملل ( یونیفیل ) در ناقوره واقع در جنوب این کشور دیدار کرد و ژنرال آلبرتو آسارتا فرمانده نیروهای یونیفیل از سلیمان استقبال کرد. سلیمان از هماهنگی بین یونیفیل و ارتش برای اجرای کامل قطعنامه 1701 قدردانی کرد.16346

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =