جابجایی یک امامزاده، اعلام آخرین تصمیم کارگردان سریال مختارنامه درباره تصویر حضرت عباس(ع) و نمایش جامه فتح برخی اخبار مهم حوزه دین در هفته گذشته بودند.

سریال مختارنامه و چگونگی پخش تصاویر مربوط به حضرت ابوالفضل العباس(ع) همچنان خبرساز است. سازندگان این سریال پرمخاطب که جمعه شبها از شبکه یک سیما پخش می شود ابتدا در نظر داشتند چهره بازیگر نقش حضرت عباس(ع) را به وضح نشان دهند اما پی اعتراضهای مردمی و مراجع به این اقدام اعلام شد چهره حضرت عباس (ع) نورانی پخش می‌شود.

در همین راستا داود میرباقری کارگردان سریال مختارنامه در آخرین اظهار نظر خود درباره تصویر چهره ابوالفضل (ع) با بیان اینکه هنوز تصمیمی مبنی بر حذف بخشهای مربوط به حضرت ابوالفضل(ع) گرفته نشده گفت: این امر مسئله ساده‌ای نیست و باید مدیریتش کنیم، باید شرایطی پیش بیاوریم که انشاءالله بتوانیم به بهترین شکل آن را منعکس کنیم.

جابجایی یک امامزاده

هفته گذشته مزار مطهر امامزاده حارث ابن علی با حضور عزاداران حسینی به محل جدید روستای جمالو واقع در بخش "بن" چهار محال و بختیاری منتقل شد.

ماجرا از این قرار است که حدود پنجاه سال پیش ساختمان امامزاده حارث ابن علی و کل روستای جمالو در پی آبگیری سدزاینده رود زیر آب رفت و امسال بدلیل خشکسالیهای اخیر بقعه متبرکه از آب بیرون آمد و موقعیت امامزاده و قبر مطهر مشخص شد.

با همت اهالی روستاهای جمالو، حیدری و یان چشمه پس از یکماه تلاش شبانه روزی در شرایط آب و هوایی بسیار سرد منطقه و 4 مترمکعب خاکبرداری با دست قبر مبارک آن حضرت مشخص و با اخذ مجوز از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و استفتاء از مراجع عظام تقلید با انجام عملیات بسیار دقیق کارشناسی و فنی بدون انجام نبش قبر مزار مطهر از زمین جدا شد.

به نقل از مهر /62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeid IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
    0 0
    salam .be nazaram na ke nabayad tasvir hazrat abbas pakhsh shavad che kasi mitone bege ghamar be che manas ke bekhad tasvir ghamar monire bani hashemo mojasam kone bara jame ba tashakor
  • مهتاب IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
    0 0
    وای که چقدر ضعف نگارشی در تنظیم متن هاتون دارید فکر می کنم باید به دنبال سایت دیگری باشم.
  • برای مهتاب... IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
    0 0
    مهتاب خانوم...این خبر که واسه خبرآنلاین نیست...شما درست بخونی بد نیستا...واقعا که...منبع داره این خبر...اول خودتو درست کن بعد به خبرآنلاین فحش بده...بعدشم سایتتو عوض کن اصلا ...بهتر
  • بدون نام NL ۱۲:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
    0 0
    در متن فوق بر خلاف تیتر مندرج هیچگونه اشاره ای به آخرین تصمیم درباره تصویر حضرت عباس(ع) در مختارنامه نشده است .
  • بدون نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
    0 0
    الان در شرایط فعلی مملکت این کارها خیلی مهمه، از نون شب واجب تره، در واقع در همه زمینه ها همه چیز سر جاشه فقط مونده تکلیف این قضیه روشن بشه
  • عابر پیاده IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    متاسفانه درکل گیر ودارهای مسئله ی به نمایش گذاشتن چهره های پیامبران ، امامان ، امام زادگان واولیای خدا هیچ دین داری برای ابن که تعبد وتقید خود را در باره ی این گونه مسایل که اثری از آن ها در قرآن وسنت دیده نمی شود ، خدایی سازد پیدا نشد که جرئت خواستن سند خدایی منع نمایش را از معترضان نمایش داشته باشد وبگوید : "...هاتوا برهانکم ان کمتم صادقین "