رییس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی گفت: «برای تشکیل وزارت ورزش نباید سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی ادغام شود.»

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال یحیی زاده ادامه داد: «تشکیل این وزارتخانه می تواند در پیشرفت ورزش کشور و ارتقای آن در رشته های مختلف تقش آفرین باشد. یکی از درخواست های مکرر این کمیته و کمیسیون فرهنگی مجلس طی چند سال اخیر ، راه اندازی این وزارتخانه بوده است. من با اصل راه انداری این وزارتخانه با عنوان وزارت ورزش و جوان موافق هستم و در این خصوص فعالیت هایی هم صورت گرفته است.»

یحیی زاده با تأکید بر اینکه اصل راه انداری وزارت ورزش جوانان یک کار مهم و ضروری است گفت: «بااین حال برای تشکیل آن نباید سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی ادغام شود. علت آن این است که ماهیت هر کدام از این دو سازمان نسبت به هم تقاوت اساسی دارند و برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان نباید با هم ادغام شوند. بنده با ادغام سازمان ملی جوانان در تربیت بدنی مخالف هستم و معتقدم که حوزه فعالیت های سازمان ملی جوانان در بخش های مختلف است ، در حالی که فعالیت تربیت بدنی فقط ورزش است. سازمان ملی جوانان به همه امور فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جوانان رسیدگی می کند و باید همین روند هم ادامه یاید.»

یحیی‌زاده در پایان گفت: «امیدوارم نمایندگان مجلس در بررسی جرئیات این طرح که هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می گردد ، از ادغام سازمان ملی جوانان در سازمان تربیت بدنی خودداری کنند. تصویب وزارت ورزش و جوانان بدون ادغام سازمان تربیت بدنی در سازمان ملی جوانان می تواند بسیار موثر و نقش آفرین باشد.»

40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =