دادستان تهران گفت: گوشه و کنار از ما پرسیده می‌شود چرا با سران فتنه برخورد نمی‌کنید؟ اما باید بگویم ما در مواضع مختلف اعلام کرده‌ایم اینها مجرم هستند و قطعاً به اتهاماتشان رسیدگی خواهد شد.

مهم ترین اظهارات جعفری دولت آبادی پیش از ظهر امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران در جمع نمازگزاران را در ادامه به نقل از فارس بخوانید.

*مخالفین در دوران حکومت دو دولت سازندگی و اصلاحات با تشکیل حلقه کیان سعی داشتند ارزش‌های دینی و ارزش‌های ابتدای انقلاب را کمرنگ کنند و به جای آن ارزش‌های مبتنی بر رفاه و ثروت‌مداری را رونق ببخشند.خوشبختانه این سال‌های سخت و پرمشقت که در آن سخن از گفتمان آزادی می‌شد سپری شد و به این ترتیب در سال 84 دولت اصولگرا بر سر کار آمد.

*طرحی که اینها در سال 88 اجرا کردند همان سال 84 هم در دست اجرا داشتند اما خوشبختانه با درایت رهبری انقلاب در نطفه خفه شد. سال 88 یکسال استثنایی در تاریخ انقلاب بود و باید تاریخ‌نگاران این سال را به عنوان مهم‌ترین سال انقلاب اسلامی یادداشت کنند.

*فتنه‌گران همه تجربیات 30 ساله خود را به کار بستند تا در لوای تقلب انتخاباتی که با شرکت بیش از 40 میلیون نفر به بزرگترین مشارکت مردمی تبدیل شده بود را از بین ببرند ولی خوشبختانه مردم با رهبری انقلاب اسلامی به میدان آمدند و طرح‌های آنها را خراب کردند.
* در ابتدا و با مطرح شدن موضوع تقلب بسیاری مردم به واقع فکر می‌کردند که تقلبی صورت گرفته و با آنها هم‌مسیر شده بودند.با حضور رهبر انقلاب در نمازجمعه 29 خرداد سال 88 و افشاگری‌های ایشان ریزش‌های آنها آغاز شد و در این نقطه بود که آنها احساس کردند باید به لشکر‌کشی‌های خیابانی روی بیاورند.

*فتنه‌گران قصد داشتند تمام روزهای انقلاب را از ما بگیرند و ما را در خیابان سرگرم کنند تا اسطوره عدالت شکسته شود زیرا آنها فهمیدند بعد از نمازجمعه 29 خرداد کار سختی در پیش دارند. بسیاری از نیروهایشان دچار تردید شدند در این شرایط بود که تظاهرات خیابانی علیرغم اعلام مسئولان کشور مبنی بر مجرمانه بودن آن ادامه پیدا کرد.
*بازشدن دانشگاه‌ها آن‌ها را به این فکر انداخت که می‌توانند در روزهای 13 آبان و 16 آذر نظام را خسته کنند و کار خود را به پیش ببرند اما به عنوان کسی که در تمام مسائل به صورت ریز حضور داشتم به شما می‌گویم که هر روز از اقدامات آنها آنقدر سنگین بود که برای یک نظام کافی بود اما خوشبختانه نظام ما از پای در نیامد و محکم ایستاد.

*اوج این فتنه‌ها در عاشورا نهفته شده بود.هنوز از خاطرم نرفته که کمی قبل‌تر از عاشورا خبرنگاران از من می‌پرسیدند که آیا در روز عاشورا خبری خواهد شد یا خیر و من به آنها گفتم مردم شجاع ما آنقدر هوشیارند که نمی‌گذارند یک سری فتنه‌گر به مقاصد شوم خود برسند.

*فتنه‌گران در شامگاه تاسوعا اقدامات خود را در شمال شهر تهران آغاز کردند تا اینکه در روز عاشورا همه هجمه خود را به میدان آوردند. اقداماتی که آنها در روز عاشورا انجام دادند جنگ احزاب بود دستگیری‌هایی که در آن روز انجام شد نشان می‌داد که همه گروه‌ها از بهائیت گرفته تا ملی‌ مذهبی‌ها به خیابان‌ها آمده بودند زیرا دشمن تمام نیروهایش را بسیج کرده بود تا این بار پس از شکست در مورد هدف قرار دادن جمهوریت نظام، اسلامیت نظام را زمین بزنند.

*اما پس از آنکه آنها دست خدا را ندیدند و 6 دی را درست کردند مردم به کمک خداوند متعال 9 دی را آفریدند و همه حساب‌هایشان را به هم ریختند باید گفت در 9 دی فتنه تمام عوامل خود را در زندان دید. شدت برخورد به قدری جدی بود که هنوز هم بسیاری از عوامل آنها در زندان هستند کسانی که فکر می‌کردند می‌توانند انتقام تاریخی از نظام بگیرند با کسانی مواجه شدند که با ایمان خود آنها را به عقب راندند.

*برخورد با عوامل فتنه بعد از حادثه عاشورا بیشتر شد، زیرا آنها نظام و ارکان اصلی نظام را مورد هدف قرار گرفته بودند.با چنین کسانی مجادله نخواهد شد و می‌بینید که اکنون بسیاری از آنها در زندان هستند.

*گوشه و کنار از ما پرسیده می‌شود چرا با سران فتنه برخورد نمی‌کنید؟ اما باید بگویم ما در مواضع مختلف اعلام کرده‌ایم اینها مجرم هستند و قطعاً به اتهاماتشان رسیدگی خواهد شد. محاکمه سران فتنه قطعی است اما ذکر این نکته ضرورت دارد که با توجه به اینکه دست‌های پلید آمریکا در عقبه فتنه دیده می‌شود نیاز است با دقت بیشتری کارمان را به پیش ببریم.
*باید طوری عمل کنیم که نه تنها مجالی برای رشد فتنه بوجود نیاید بلکه محاکمه آنها تیرخلاصی به سوی آمریکا و مخالفان ما باشد و جالب است که عده‌ای در این دوره می‌نشینند و می‌گویند "مگر ما چه کار کرده‌ایم و چه گناهی داریم که به ما می‌گویند فتنه‌گر و می‌خواهند ما را محاکمه کنند ".

*مقام معظم رهبری گفتند که اینها بزرگترین ظلم را به انقلاب کردند زیرا اینها اعتماد مردم را خدشه‌دار کردند اما اگر قرار باشد از منظر حقوقی به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که آنها جنبش سبز را درست کردند، امنیت کشور را بر هم زدند و مردم را به کف خیابان ریختند. در قانون مجازات اسلامی برای کسانی که امنیت نظام را برهم بزنند مجازات سنگینی در نظر گرفته شده است اتهامات سران فتنه بیشتر از آن است که آنها فکر آن را می‌کنند.

*آنها امروز طلبکار نظام شده‌اند و برای نظام شرط می‌گذارند اما بدانند که ما با آنها اتمام حجت می‌کنیم که باید ابتدا دست از کارهایشان بردارند و سپس محاکمه شوند زیرا آنها در یکسال گذشته فرصت تاریخی داشتند تا از کارهایشان توبه کنند. در نظام ما این فرصت وجود ندارد که هر کسی هر کاری دلش خواست انجام دهد و باز هم آزادانه بگردد قطعا با آنها با شدت و حدت برخورد می‌شود.

*فتنه‌گران حالا که دیدند فتنه‌هایشان نقش برآب شده آمده‌اند و از مجرای سازمان ملل موضوع حقوق بشر را به راه انداختند در حالیکه خودشان می‌دانند کسانیکه در ایران دستگیر شده‌اند بر هم زنندگان نظم عمومی بوده‌اند اما در بوق و کرنا می‌کنند که اینها خلاف حقوق بشر دستگیر شدند.

*نظام جمهوری اسلامی آنقدر قدرتمند هست که دچار بازی‌های پوچ آمریکایی‌ها که همگی آنها در راستای طرح براندازی است نخواهد شد و بدانند آنها هیچ کاری نمی‌توانند از پیش ببرند و این توطئه هم نقش برآب خواهد شد.

 /28

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
    0 0
    "فتنه‌گران در شامگاه تاسوعا اقدامات خود را در شمال شهر تهران آغاز کردند تا ..." منظور از جمله بالا حمله به سخنرانی سید محمد خاتمی در تاسوعاست؟