۰ نفر
۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸

ترکستانی حکم ریاست سازمان ملی جوانان را نپذیرفت. این سازمان قرار است به زودی با تشکیل وزارت ورزش منحل شود.

امید سلیمی بنی: پس از آنکه مهرداد بذرپاش از سازمان ملی جوانان کنار گذاشته شد، حکم ریاست این سازمان برای ترکستانی زده شد که معاون دانشجویی وزیر بهداشت بود. وی در اولین واکنشهایش رسما گفت که نمی خواهد در سازمان ملی جوانان کار کند. البته به فاصله چند ساعت این اظهار نظر را تکذیب کرد و گفت در سازمان ملی جوانان یا هر جای دیگری که به او تکلیف شود، خدمت خواهد کرد، ولی نهایتا به بستر بیماری افتاد تا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بگوید به دلیل "بیماری"، استعفای خود را به محمود احمدی نژاد تقدیم کرده تا پس از به دست آوردن سلامتی، به همان معاونت دانشجویی وزارت بهداشت، باز گردد.به این ترتیب، سازمان ملی جوانان که 3 سال پیش، رئیس وقت فراکسیون جوانان مجلس گفته بود باید منحل شود، عملا بدون رئیس باقی ماند.

تصویب کلیات تشکیل وزارت ورزش و جوانان در مجلس که تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان را زیر یک سقف جمع می کرد، عملا تیر خلاصی بود که به سازمان ملی جوانان زده شد.

اکنون به نظر می رسد این سازمان بی رئیس، در انتظار آن است تا در اولین فرصتی که مجلسیان صلاح بدانند، انحلال خود را نظاره کند. در جدول زیر، برخی از نمایندگان مجلس درباره یکی از تبعات تشکیل وزارت ورزش و جوانان که همان انحلال قطعی سازمان ملی جوانان است، اظهار نظر کرده اند.

کاظم حجازی

نماینده مردم همدان

حذف سازمانی که متولی تشکل های جوانان است بازخورد های منفی را به دنبال خواهد داشت.با ادغام سازمان های ملی جوانان و تربیت بدنی به منظور تشکیل وزارت ورزش فعالیت های سازمان ملی جوانان را در فعال کردن استعداد های جوانان مختل می کند و این موضوع اشکالی است که بر طرح تشکیل این وزرتخانه جدید وارد است.سازمان ملی جوانان در راستای حمایت از فعالیت های جوانان با توجه به استعداد های بالقوه آنها بسیاری از مسائل خود جوش جوانان در زمینه امور خیریه، ازدواج، مقابله با اعتیاد، رسیدگی به خانواده های محروم و برنامه های فرهنگی وهنری و مسائل دیگری که با ذاعقه جوانان منطبق است را ساماندهی می کند و این امور مجزای از مباحث ورزشی است.

مجید نصیر پور

نایب رییس کمیسیون اجتماعی

با تشکیل وزارتخانه جدید تا شکل گیری و تثبیت مسئولیت ها مدتها نیرو های این دو سازمان و پتانسیل آنها بلاتکلیف باقی می ماند، در این راستا فرصتها را از دست خواهیم داد و برای رسیدن به آرمانهایمان در سند چشم انداز توسعه گامی به جلو بر نخواهیم داشت . این رویه برای کشوری که در صدد توسعه و پیشرفت است قابل قبول ست .حل این معضلات هم سازمان ملی جوانان است که باید با برقراری ارتباط میان خود و سازمانهای مربوطه این معضلات را حل و فصل نماید . اما متاسفانه در این راستا وزارتخانه های دیگر هم این نقش حاکمیتی را جدی نمی گیرند

احمدرضا دستغیب

رئیس فراکسیون جوانان در مجلس

این ادغام به پیشبرد اهداف سازمان ملی جوانان کمک می‌کند و کاملا قابل توجیه است. در حال حاضر سازمان ملی جوانان برای تداوم فعالیت خود نیازمند به توسعه در استان‌ها‌ست در صورتی که ادارات کل سازمان تربیت‌بدنی در استان‌ها فعال است اگر این ادغام صورت گیرد هم مدیریت بر حوزه فعالیت جوانان در کشور شکل می‌گیرد و هم ما را از عریض و طویل کردن دستگاه‌های دولت و ساخت یک سازمان بی‌نیاز خواهد کرد. با این ادغام اعتبارات و حمایت‌هایی که باید برای این دو سازمان صورت گیرد تجمیع خواهند شد، نظارت مجلس نیز با این ادغام به نحوه شایسته‌تری می‌تواند صورت گیرد.

مصطفی کواکبیان

نماینده سمنان

رئیس سازمان ملی جوانان فعلا برکنار شده و رئیس جدید نیز بیمار ‌و معرفی نشده است و از آنجا که این سازمان، سازمانی مهم است، بهتر است زیر نظر مجلس باشد تا بسیاری از مطالبات جوانان پاسخ داده شود.

‌ابراهیمی

نماینده دولت

تربیت‌بدنی سازمانی عملیاتی و اجرایی است و سازمان ملی جوانان یک سازمان ستادی، برنامه‌ریزی و نظارتی است. لذا این دو سازمان با هم سنخیتی ندارند. در سال‌های اخیر همت سازمان ملی جوانان برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بوده است که با ادغام این دو وزارتخانه بحث فرهنگی جوانان مغفول می‌ماند.

سید‌کاظم موسوی

نماینده اردبیل

اهیت کار سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان، قابل جمع نیست چرا‌که سازمان تربیت‌بدنی یک سازمان اجرایی و سازمان ملی جوانان یک سازمان ستادی و سیاست‌گذاری است. جمعیت جوان کشور سرمایه و ذخیره انقلاب بوده و در این زمینه با مشکلات متعددی روبرو هستند. لذا ادغام این دو سازمان در این دو برهه از زمان به صلاح نیست.

سید علی ادیانی‌راد

نماینده قائم‌شهر

دغدغه‌هایی که مخالفان مطرح می‌کنند، درست است اما به نظر می‌آید برای برون رفت از این دغدغه‌ها باید مسیر صحیح قانونی آن را طی کرد. ظایف سازمان تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان تفاوت دارد لذا در صورت تصویب این طرح وظایف دو سازمان باید تغییر کند.

42133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 120080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =