معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارائه لایحه بودجه 90 در نخستین فرصت به مجلس شورای اسلامی خبرداد.

 مهم ترین اظهارات محمدرضا میرتاج الدینی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت را در ادامه بخوانید:

*بررسی موضوعات مختلف به ویژه برنامه پنجم توسعه در مجلس یکی از دلایل عدم ارائه لایحه بودجه سال 90 بود.

*هم اکنون مباحث مختلف و مرتبطی در مجلس در حال بررسی است که وقت زیادی از نمایندگان را به خود مشغول کرده و از طرف دیگر برنامه پنجم هنوز در مجلس نهایی نشده است و بخشی از فضای مجلس شورای اسلامی درگیر برنامه پنجم است، به طور طبیعی دولت هم منتظر نهایی شدن برنامه خواهد ماند.

*این لایحه با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در اولین فرصت ممکن آماده و به مجلسند ارائه می‌شود. از طرفی آماده سازی لایجه بودجه به عهده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به عنوان رکن اصلی دولت در تدوین بودجه است که این معاونت هم اکنون درگیر برنامه پنجم است.

*در حال حاضر معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از دو جهت شرایط و فرصت کافی برای نهایی کردن بودجه سال 90 را نخواهد داشت. یکی اینکه مشغول تدوین بودجه است و از طرف دیگر بعضی احکام بودجه منوط به نهایی شدن برنامه پنجم است، بنابراین منتظریم تا برنامه پنجم نهایی و به دولت ارائه شود که همزمان با آن به طور یقین تدوین نهایی بودجه سال آینده در دولت آغاز خواهد شد و در اولین فرصت ممکن به مجلس ارائه می شود.

*به طور معمول مجلس دو ماه پایانی هر سال را به بررسی بودجه اختصاص می‌دهد که بیش از یک ماه در کمیسیو‌ن های تخصصی و حدود دو هفته هم در صحن علنی بررسی می شود، بنابراین زمان کافی برای ارائه و بررسی بودجه سال آینده وجود خواهد داشت.

/3028

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 120584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =