کتاب «مسیرة التقریب» نوشته دکتر محمدعلی آذرشب که به زبان عربی و در دو جلد نوشته شده، از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منتشر و به زودی به زبان فارسی نیز ترجمه می‌شود.

جلد اول کتاب «مسیرة التقریب» درباره مؤسسات تقریبی و پیشتازان تقریب است و جلد دوم به موضوع استراتژی‌های تقریبی پرداخته است. ضمن آنکه جلد دوم تحقیقی در مجلات تقریبی است. نویسنده ذیل این عنوان موضوعات مطرح شده در «مجله رسالة التقریب» مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و «مجله رسالة الاسلام» دارالتقریب قاهره را مورد بررسی قرار داده‌است.

آذرشب در گفت‌وگویی با خبرگزاری تقریب هدف از نگارش این کتاب را چنین عنوان کرد: در این کتاب دو جلدی قصد بیان این مطلب را داشته‌ام که حرکت تقریب در ۱۰۰ سال گذشته، محوری مستحکم، فراگیر، ریشه‌دار و استوار بر پایه‌های قرآن و سنت بوده است.

آذرشب اضافه کرد: در این کتاب تأکید دارم که کلیه احیاگران جهان اسلام تقریبی بوده‌اند و کلیه کسانی که در راه احیای امت اسلامی قدم برداشته‌اند، خود به خود در مسیر تقریب حرکت کرده‌اند.

وی در ادامه توضیحات خود درباره این کتاب گفت: این کتاب به زبان عربی منتشر شده و به زودی کار ترجمه کامل فارسی این کتاب نیز آغاز می‌شود. من این کتاب را بعد از انتشار، خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم تا مطالعه‌ای فرموده و دیدگاه خود را درباره آن بفرمایند. این کتاب را بنده ظهر به ایشان تقدیم کردم ولی شب همان روز، از دفتر رهبر انقلاب با بنده تماس گرفتند و گفتند که ایشان فرموده‌اند، این کتاب بسیار مهم و بسیار مفید است. توصیه می‌کنم این کتاب به کتابخانه‌های دنیا ارسال و جهانی شده و در جهان اسلام مطرح شود. این عنایت عظیم رهبری معظم برای من بسیار جالب توجه، مهم و گرمابخش بود.

محمدعلی آذرشب، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، استاد دانشگاه، نویسنده و کارشناس مسائل فرهنگی جهان اسلام است که در کارنامه علمی خود، علاوه بر ترجمه فارسی به عربی حدود ۵۰ کتاب و مقاله، تألیف مجموعه‌ای از کتب در موضوع تقریب مذاهب اسلامی، روابط فرهنگی ایران و عرب، و فرهنگ ایرانی و ادبیات فارسی، چاپ شده در تهران و بیروت و دمشق را نیز داراست.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 120648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =