پارس توریسم نوشت:

نشریه «هفت نگاه» به تازگی گفت‌وگویی قدیمی با مرحوم بابک بیات را با عنوان «آخرین گفت‌وگو با استاد بابک بیات» منتشر کرده است. بابک بیت در بخش‌هایی از گفت‌وگو به بزرگان هنر و ادبیات اشاره می‌کند.

کار با بیضایی
حدود 100 فیلم کار کردم که فقط 20تای آن برایم حالت افتخارآمیز داشت و مابقی غم نان بود. اولین کاری که برای آقای بیضایی ساختم «مرگ یزگرد» بود و بعد در فیلم‌های دیگر مثل «شاید وقتی دیگر»... همکاری با بهرام بیضایی همیشه برای من افتخارآمیز بود.

موسیقی «مسافران»
زمان ساخت موسیقی «مسافران» بهرام بیضایی، یک روز با رنوی کوچکی که داشتم از خانه بیضایی بیرون آمدم و باران و توفان شدیدی گرفته بود و من همینطور پیش می‌رفتم و وقتی به خانه رسیدم تم اصلی «مسافران» را ساختم.

برنارد هرمن
موسیقی فیلم‌های بیضایی را که ساختم بعدا که روزنامه‌ها خواستند تعریف کنند گفتند موسیقی‌اش شبیه برنارد هرمن است. در صورتی که شبیه برنارد هرمن نبود. برنارد هرمن آنقدر بزرگ است که اگر من می‌توانستم یک میزان پایم را بگذارم جای پای برنارد هرمن افتخار می‌کردم.

کیمیایی
من از زمانی که خیلی جوان بودم دوست داشتم با کیمیایی کار کنم تا اینکه فیلم «مرسدس» را کار کرد و بعد از آن فیلم «فریاد» را کار کردم و بعد دیگر افتخار همکاری با آقای کیمیایی را نداشتم.

شاملو
من صدای ویلن‌سل را خیلی می‌پسندم و همیشه صدای آقای شاملو را به صدای ویلن‌سل تشبیه می‌کردم و می‌گفتم صدای ایشان به نرمی صدای ویلن‌سل است. خدایش بیامرزد دیگر آن صدا را ما کجا می‌توانیم پیدا کنیم که آنطوری شعر بخواند؟

54141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 120825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۴
    5 0
    خدا رحمت کند این آهنگساز توامند و و بزرگ سینمای ایران را . روحش شاد .