در آذرماه سال گذشته هوای تهران 21 روز در وضعیت سالم و 9 روز نیز در وضعیت پاک قرار داشت و حتی یک روز هم هوا ناسالم نبود.

  براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم است.

براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت همه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده ازن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم است.

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی کمی ابری در اواخر وقت ابری و بارش باران و وزش باد است. به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا به غیر از مناطق پر تردد و شلوغ در سایر نقاط شهر در شرایط سالم قرار گیرد.

این در حالی است که بر اساس گزارش وضعیت هوای تهران در آذرماه که از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران منتشر شده، تهران در آذر ماه حتی یک روز پاک هم نداشت.

به گزارش مهر، هوای تهران در آذرماه سال جاری 28 روز در وضعیت ناسالم قرار داشت و دو روز باقی‌مانده نیز وضعیت سالم بود و به این ترتیب در هیچیک از روزهای آذرماه در تهران وضعیت پاک مشاهده نشد.

در ادامه گزارش وضعیت هوای تهران در آذرماه سال جاری که از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران منتشر شده، آمده است: این در حالی است که در آذرماه سال گذشته هوای تهران 21 روز در وضعیت سالم و 9 روز نیز در وضعیت پاک قرار داشت و حتی یک روز هم هوا ناسالم نبود.

بر اساس این گزارش، افزایش چشمگیر تعداد روزهای ناسالم در آذرماه سال جاری به دلیل شرایط نامطلوب آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون و همچنین وقوع شرایط پایدار جوی بوده است.

این گزارش می‌افزاید شاخص کیفیت هوای تهران در آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه دو سال گذشته در شرایط بسیار نامطلوب‌تری قرار داشته است. شاخص کیفیت هوای تهران در 9 ماه ابتدایی امسال نیز به علت تعداد بیشتر روزهای آلوده در مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته در وضعیت نامطلوب قرار داشته است. / 44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 120851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =