با بهره گیری از 15 هزار عضو جوان سازمان حلال احمر راهنمایی مسافرین را با شعار «راهنمایان جوان، ایمنی، آرامش» بر عهده دارد و با بهره گیری از 15 هزار عضو جوان تا پایان تعطیلات نوروزی در ورودی و خروجی شهرها، اماکن تارخی و گردشگری و... به راهنمایی، امداد و خدمات دهی خواهد پرداخت.

 هنوز دو سه ماهی به تعطیلات نوروز و سفر های نوروزی  باقی مانده اما  گویا امسال قرار است برنامه ریزی برای این سفرها از حالا آغاز شود شاید به همین علت معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر گفته: ایازدهمین مرحله طرح راهنمایی مسافران نوروزی در روزهای پایانی اسفندماه و ایام نوروز در بیش از 700 نقطه در سراسر کشور برگزار می شود.

 این سازمان در ستاد تسهیل سفرهای نوروزی وظیفه راهنمایی مسافرین را با شعار «راهنمایان جوان، ایمنی، آرامش» بر عهده دارد و با بهره گیری از 15 هزار عضو جوان تا پایان تعطیلات نوروزی در ورودی و خروجی شهرها، اماکن تارخی و گردشگری و... به راهنمایی، امداد و خدمات دهی خواهد پرداخت.

مجتبی مجد اضافه کرد: اعضای سازمان جوانان هلال احمر در پست های روزانه و شبانه مستقر می شوند و به راهنمایی مسافران، معرفی اماکن گردشگری  و نیازمندی های مسافر، توصیه های ایمنی، توزیع بروشورهای امداد و معرفی جمعیت هلال احمر می پردازند.

وی تصریح کرد: این طرح در سال گذشته مورد استقبال 20 میلیون مسافر قرار گرفت و تنها طرحی در هلال احمر بود که در محدوده زمانی کوتاه این حجم از مراجعه کننده را خدمات دهی کرد، با این توضیح که در این برنامه مردم به هلال احمر رجوع کردند درصورتی که در سایر طرح های عام المنفعه مانند اردوهای جهادی، درختکاری، کمک به معلولان و سالمندان و...، هلال احمر به مخاطبان مراجعه می کند.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که در این طرح، مردم در اوج خوشحالی به چادرها و پست های هلال احمر روی می آورند و این شرایط بهترین زمان و فضا برای انتقال اهداف و آموزه های لازم به مخاطبان است.

وی یادآوری کرد: اعضای حاضر در پست های راهنمایی مسافر، بومی همان مناطق هستند و به شرایط و اماکن اطراف اشراف دارند، همچنین با شرکت در کلاس های آموزشی، دوره های امدادی را سپری کرده و نحوه برخورد با مراجعین را فراگرفته اند.

مجد در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته 95 درصد مراجعین از عملکرد تیم های هلال احمر راضی بودند و 99 درصد هم از اخلاق آنها ابراز رضایت کردند و این آمار یکی از موفقیت های سازمان جوانان هلال احمر در عرصه خدمات عام المنفعه به شمار می آید.

وی به ابتکار عمل استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این استان در طرح راهنمایی مسافران نوروزی، طرحی با عنوان «یک ساعت با هلال احمر» اجرا کرد و از اهالی مناطق مختلف استان دعوت کرد تا آنها نیز یک ساعت را در کنار اعضای جوان سازمان به راهنمایی مسافران بپردازند.

معاون سازمان جوانان هلال احمر خاطر نشان کرد: در بعضی از استان ها که مسافر و گردشگر بیشتری دارند پست های سیار حضور دارند و در برخی اماکن که توریست خارجی دارند از دانشجویانی که به زبان های عربی و انگلیسی تسلط دارند بهره می گیریم.

شایان ذکر است، در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ستاد تسهیل سفرهای نوروزی با حضور و همکاری دستگاه ها و سازمان های مختلفی مانند جمعیت هلال احمر، وزارتخانه های ارشاد، بهداشت، راه و ترابری، شرکت راه آهن، شرکت های هواپیمایی، قوه قضائیه، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، پلیس و... فعالیت و خدمات رسانی می کند.

کد خبر 120892

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

پربیننده‌ترین