۱۲۰۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در اسلام آبادغرب مقاوم سازی شد

مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان وقوع زلزله ۶/۴ ریشتری اخیر دراستان کرمانشاه را آزمونی جدی برای سنجش عملکرد فنی و استحکام ساختمانهای احداثی این بنیاد در مناطق زلزله زده در شهرستان اسلام آباد غرب دانست .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مسعود رضایی گفت: اگر به بررسی زلزله های سالهای گذشته بپردازید وقوع زلزله های باقدرت ۶/۴ ریشتر بدون اینکه شاهد ریزش سقف سازه ها  و ازدست دادن جان هموطنان عزیزمان باشیم بی سابقه بوده است و این مهم را مرهون همت و همکاری مردم و مسئولین و تلاش شبانه روزی  و بهره گیری از اصول و ضوابط فنی و مهندسی در ساخت سازه های بازسازی شده توسط بنیادمسکن انقلاب اسلامی می باشد.

مهندس رضایی وقوع زلزله اخیر را بعد از یکسال که از روند بازسازی مناطق آسیب دیده دراستان کرمانشاه میگذرد ، محکی جدی برای  ارزیابی استحکام واحدهای احداثی در این مناطق دانسته و عنوان نمود: بیش از ۱۲۰۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان اسلام آبادغرب  مورد تعمیر و مقاوم سازی قرار گرفته و عملیات ساخت بیش از ۳۲۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان در این شهرستان به اتمام رسیده است که به لطف پروردگار و با رعایت اصول و ضوابط فنی و مهندسی و نظارت شبانه روزی همکارانمان در بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان لرستان حتی یک مورد آسیب جزئی به واحدهای احداثی بنیاد مسکن استان لرستان گزارش نشده است .

زلزله اخیر کرمانشاه حتی یک کشته نداشت

مدیرکل بنیادمسکن لرستان افزود: با بررسی و مقایسه آمار تلفات زلزله های باقدرت زلزله  اخیر در سطح کشور به این نکته پی خواهیم برد که تعداد کشته شدگان در این حوادث معمولا ۳ رقمی بوده است .

مهندس رضایی با اشاره به زلزله ۶/۴ ریشتری زرند کرمان درسال ۱۳۸۳ که بیش از ۹۰۰ کشته داشته و یا زلزله اهر ، ورزقان و هریس باقدرت ۶/۲ ریشتر که ۲۴۵ نفراز هموطنانمان را به کام مرگ کشانده است ، افزود : خوشبختانه در زلزله ۶/۴ریشتری اخیر شاهد مرگ حتی یک نفر از هموطنان عزیزمان دراستان کرمانشاه نبوده اییم .

مهندس رضایی عدم تخریب واحدهای بازسازی شده را خبری خوش برای مردم و مسئولین دانسته و اظهارامیدواری نمود: با مقاوم سازی سازه ها درسطح شهرها و روستاهای کشور ، زلزله را بعنوان یکی از عوامل مرگ و میر از بلایای طبیعی در سطح کشور حذف نماییم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =