زنان و مردان کارمند استان می توانند با لباس محلی در محل کار حاضر شوند

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امو بانوان گفت : یکی از شاخصه های مهم موفقیت دولت این است که دولت بتواند در قبال مسئولیت ها ,کارایی لازم را داشته باشد و از فرصت ها به نحو احسن استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری استان کهگیلوبه و بویراحمد بیان کرد : مدیران  در ارتقای پاسخگویی باید تلاش کنند چون از طرف مقابل تلاش برای بی اعتماد سازی به دولت وجود دارد.

وی ابراز داشت :در شرایط کنونی ایجاد اعتماد بسیار مهم است و لازم است که همه بتوانیم با حداکثر توان برای ارتقای سطح کارآمدی نظام تلاش کنیم.

ابتکار افزود :یکی از اهداف مهم که با اصول دینی ما پیوند خورده است بحث عدالت است ، تمام تکالیف ما به عدالت ختم می شود .

معصومه ابتکار خاطر نشان کرد :یکی از اهداف مهم عدالت بحث جنسیتی است و در ارزش انسانی زن و مرد تفاوتی وجود ندارد و این نقش های اجتماعی است که تفاوت ها را آشکار می سازد .

معاون رئیس جمهور در امور بانوان در ادامه بحث عدالت جنسی  کفت :برای دولت تحقق عدالت جنسی مهم است ما شاخصه های عدالت جنسی را نهایی و ابلاغ کردیم که در برنامه  اول تعیین شده که بودجه ها پیش بینی شود .

معصومه ابتکار افزود :با همت مدیرکل بانوان استان سند راهبردی  برای استان آماده شده است که با همکاری استاندار محترم از  این سند برای برنامه ریزی استفاده شود .

عالی ترین مقام دولتی بانوان کشور بیان کرد :در  بحث عدالت جنسی نگاه دولت تدبیر به مدیریت زنان است چهل و یک درصد از کارکنان دولت زنان را تشکیل می دهند در در تقسیم پست های مدیریتی این نسبت رعایت نشده است که تاکید شده سی درصد از پست های مدیریتی به زنان اختصاص پیدا کند .

معصومه ابتکار اشاره کرد :قانون اساسی ما ناظر بر این مسئله است که ما در همه بحث ها عدالت را  محقق می کنیم عدالت جنسی هم از لازمه ها است .

معاون رییس جمهور در امور بانوان  اضافه کرد :ما آن چیزی که در مبانی داریم بحث عدالت است اما آن چیزی که در عمل اتفاق می افتد تفاوت دارد که بخشی از آن مربوط به فرهنگ است .

وی عنوان کرد : هنوز در برخی از  استانها  دختران بازمانده از تحصیل وجود دارد.

معصومه ابتکار ادامه داد :در کنار حمایت از سازمان های مردم نهاد ،  در کنار این  استفاده از لباس های زیبای محلی  پیشنهاد می شود که  در ادارات هم آقایان و بانوان از لباس سنتی کنند .معاون رییس جمهور در امور بانوان گفت :چرا نباید از این زیبایی ها و رنگ ها استفاده شود هزینه ها را سعی می کنیم تامین کنیم  هرمزگان نیز همین کار را موفقیت انجام داد.

معاون اقتصادی ضمن استقبال از سخنان معصومه ابتکار پیشنهاد داد: پوشیدن لباس محلی ابتدا باید از طرف بانوان حوزه استانداری آغاز شود .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    1 0
    خداروشکررفتم لباس محلی بخرم.امشب بدون تبیعیض جنسیتی می خوابم!