۱ نفر
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
 کشف یک غار بزرگ در کانادا

ایرنا نوشت: محققان کانادایی در سرزمین‌های رام نشده و دوردست این کشور غار بزرگی را شناسایی کردند که تصور می شود تا کنون هرگز چشم انسان به درون آن نیافتاده است.

این غار بزرگ که در پارک استانی «ولز گری» قرار گرفته است در ماه آوریل در پرواز با هلیکوپتر شناسایی شد. دهانه این غار 60 متر عرض و 100 متر عمق دارد و به شکل یک حفره عظیم در سطح زمین دیده می شود. به اعتقاد متخصصان یکی از دلایلی که چنین غار بزرگی تا کنون شناسایی نشده، این است که 20 تا 50 سال قبل دهانه این غار کاملا در زیر لایه ای از برف و یخ مدفون بوده است. این فرضیه در کنار موقعیت مکانی دوردست این غار محققان را به این نتیجه رساند که احتمالا تا کنون چشم هیچ انسانی به درون آن نیافتاده است.


در حال حاضر محققان درحال جستجوی سوابق محلی هستند تا شاید اسنادی از وجود این غار را در سوابق اقوام اولیه کانادا به دست آورند. محققان تا کنون فرصت کافی را برای مطالعه این غار در اختیار نداشته اند و به منظور حفظ وضعیت طبیعی آن هنوز موقعیت دقیق غار را به طور دقیق اعلام عمومی نکرده اند.


در دهانه این غار آبشاری وجود دارد که در اثر ذوب شدن یخ های یک یخچال طبیعی جاری شده و در هر ثانیه 15 مترمکعب آب از آن جاری شده و یک طرف از دهانه غار را می شوید. به اعتقاد محققان این آبشار نقش مهمی در شکل گیری ساختار غار دارد. به گفته محققان این آبشار حدود دو کیلومتر جلوتر و در عمق 500 متری زمین تبدیل به یک رودخانه زیرزمینی می شود. قرار است در سال 2020 میلادی اقدامات وسیعی برای اکتشاف این غار انجام پذیرد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =