۲ نفر
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

خداحافظی طولانی...

جدایی اقتصاددان خبرساز از دولت روحانی

فرآیند خداحافظی مسعود نیلی تکمیل شد/نیلی رسما رفت
جدایی اقتصاددان خبرساز از دولت روحانی

محمد نهاوندیان رئیس جدید مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی شد.

به گزارش خبرآنلاین، با حکم محمود واعظی، رئیس هیئت امنای مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، محمد نهاوندیان جانشین مسعود نیلی در این مؤسسه شد.

موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، مجموعه‌ای وابسته به نهاد ریاست جمهوری به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای تصمیم‌ساز دردولت  به شمار می‌رود. این موسسه در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی نیازهای معاونت‌های ریاست جمهوری را برآورده می سازد.

این موسسه ضمن برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت برای مدیران دستگاه‌های اجرایی با حضور اعضای هیئت علمی و استادان مجرب در مقاطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی سیستم‌های اقتصادی اجتماعی، حقوق خصوصی، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نیز دانشجو می پذیرد. شایان ذکر است در مقطع دکتری نیز در رشته های حقوق خصوصی، علوم اقتصادی و مدیریت دولتی نسبت به جذب دانشجو از طریق آزمون سازمان سنجش آموزش کشور اقدام می کند. در سال‌های اخیر مسعود نیلی اقتصاددان ایرانی ریاست این موسسه را که به موسسه نیاوران نیز مشهور است، به عهده داشت.

مشاور ارشد در نشست اقتصاددانان حضور نداشت 

وقتی کارشناسان اقتصادی در نامه ای به رییس جمهور شرایط خطیر پیش رو را گوشزد کرند، رییس جمهور نشستی با کارشناسان برگزار کرد اما در این نشست چهره شاخصی که همگان انتظار حضورش را داشتند، غایب بود. تلویحا برخی نزدیکان به نیلی تاکید کردند ریشه این غیبت به اطلاع همیشگی مسعود نیلی از روند وقایع بر می گردد اما همان زمان زمزمه استعفای نیلی به گوش می رسید .آن گونه که خودش توضیح داده است در آخرین روزهای آبان استعفایش مورد موافقت رییس جمهور قرار گرفته است.

خداحافظی با شورای پول و اعتبار 

 پیش تر نیز علی طیب نیا وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی جای مسعود نیلی را در شورای پول و اعتبار گرفت تا پیام ویژه ای از سوی رییس جمهور برای اقتصاد ایران مخابرات شود.

برخی می گفتند شرایط خطیر اقتصادی عامل استعفای نیلی بوده حال آنکه وی تصمیم خود را به اولین روزهای فعالیت دولت دوازدهم مرتبط می داند و توصیه های پزشکی برای مراقبت از قلب را نیز مستند تصمیم خود اعلام کرده است.عقب نشینی سنگر به سنگر نیلی و تکمیل پروسه خداحافظی،  این مرد خبرساز را از کانون تصمیم گیری دولت دوازدهم دور کرد،مردی که بازخوانی نقش وی در سیاست تعدیل دولت سازندگی و تدوین برنامه سوم‌توسعه در دولت اصلاحات بخشی از تاریخ اقتصاد ایران تلقی می شود.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 0
    بخشی از مصائب این روزهای اقتصادمان از صدقه سر همین نهاوندیان است. کاش با او خداحافظی کنند تا برگردد به همان اتاق بازرگانی ایران
  • مهربانی IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 0
    دود این رفتن به چشم امثال معلمان و‌‌‌نخواهد شد
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    5 0
    نیلی ونهاوندیان اقتصاد ایران را ویران کردند