مصباحی‌مقدم: محسن رضایی گفت مستند ما در مجمع تشخیص نامه لاریجانی است

فارس نوشت: عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص گفت: دبیر مجمع اعلام کرد که مستند ما در مجمع برای ۲ لایحه پولشویی و پالرمو، نامه رئیس مجلس است و این نامه به منزله اصرار مجلس بر مصوبه خود برای ما معتبر است.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارسال ۲ لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام و برخی واکنش‌ها مبنی بر غیرقانونی خواندن این اقدام گفت: این مناقشه در نشست اخیر کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد. 

وی اظهار داشت: پاسخ رئیس جلسه، آقای محسن رضایی این بود که مستند ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه رئیس مجلس است؛ رئیس مجلس در ۲ نامه خود به اصل مربوطه در قانون اساسی استناد و اشاره کرده است که این ۲ لایحه در مجلس شورای اسلامی مجدداً مورد اصرار قرار گرفته است و در نتیجه به مجمع ارسال می‌شود.

مصباحی‌مقدم گفت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح داشت که «رئیس مجلس به ما نامه داده و نامه‌اش برای مجمع معتبر است و به اصل مربوطه در قانون اساسی استناد شده است» و بر این اساس، مسئله در کمیسیون اقتصادی مجمع طرح شد و مورد بحث و گفت گو قرار گرفت تا ما مصوبه مجلس را برای صحن مجمع آماده طرح کنیم، چون موضوع، موضوع اصرار از باب رعایت مصلحت نظام است ، یعنی مجلس بر این مصوبه مجدداً اصرار ورزیده است، چون می‌گوید مصلحت نظام بر این است.

عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مجمع وارد مناقشه بررسی یا عدم بررسی مجدد لوایح اعاده شده از سوی شورای نگهبان در صحن مجلس نمی شود، چون آن را مناقشه داخلی مجلس می‌داند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =