مبنای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۹۸ چیست؟

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه سال آینده ۲۰ درصد است اما اگر قرار باشد برمبنای تورم تغییری در این میزان اعلام شود آن را اعلام می کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، جمشید انصاری در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا نرخ تورم ۲۰ درصد افزایش داشته که در لایحه بودجه ۹۸ مقرر شده حقوق کارکنان دولت به این میزان افزایش یابد؟ گفت: مرجع رسمی اعلام رشد نرخ تورم بانک مرکزی و مرکز آمار هستند.

معاون رئیس جمهوری افزود: رشد نرخ تورم باید تا پایان سال از سوی مراجع رسمی و ذی صلاح اعلام شود اما اکنون در پیش نویس لایحه بودجه سال ۹۸ میزان افزایش حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد تعیین شده است.

تعداد مدیران بازنشسته مشمول قانون ممنوعیت به‌کارگیری
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره تعداد مدیرانی که مشمول اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در سازمان‌ها و ادارات دولتی شده‌اند، گفت: هنوز آمار دقیقی در این باره نداریم اما به محض اطلاع آن را اعلام می‌کنیم.

جمشیدی اضافه کرد: در قانون‌گذاری نباید رویکرد صفر و یک در پیش بگیریم؛ زیرا موارد خاصی وجود دارد که باید به آن‌ها نیز توجه شود.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در ادارات و سازمان‌های دولتی نیز برمبنای رفع اشکال از این قانون است و دولت و مجلس نیز تلاش می کنند با اصلاحاتی در قانون، بتوانند نظرات و خواسته‌های ایشان را تامین کنند.

وی خاطرنشان ساخت: نظر رئیس قوره مجریه و دولت نیز این است که باید مدیریت کشور جوان شود به همین دلیل در سال ۹۶ دولت مصوبه‌ای داد تا در برنامه ششم توسعه سن مدیریت کشور ۸ سال جوان‌تر شود.

جمشیدی تاکید کرد: در برخی موارد ناچاریم از سرمایه‌های مدیریتی و کارشناسی و براساس تشخیص درست استفاده کنیم.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    3 1
    مبنای افزایش حقوق کارمندان آقای نوبخته. دنبال کی می گردین. حالش خوب باشه، خوش به حالمونه، وگرنه بدبختیم.
  • کارمند IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    3 1
    حقوق ما کارمندان همین الانش 80 در صد از نرخ تورم عقب هستش،شما تازه به این نتیجه رسیدید که افزایش حقوق سال 98 بایستی 20 در صد باشه؟؟واقعا اقتصادتون رو بعنوان الگو در تمام دنیا به کار برد و تدریس کرد.
  • مومیایی IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    5 1
    تورم 20 درصد زیاد شده؟
  • خدایی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    1 0
    لطفا طبق تورم افزایش دهید اگردارید که هیچ