بازداشت دختر مؤسس کمپانی هوآوی در کانادا به اتهام نقض تحریم‌های ایران

«مینگ وانژو» مدیر مالی هوآوی در ونکوور بازداشت شد.

به گزارش خبرآنلاین، دختر مؤسس هوآوی به اتهام نقض تحریم‌های ایران و به درخواست استرداد وی به آمریکا توسط پلیس کانادا اول دسامبر هنگام تغییر هواپیما در فرودگاه بازداشت‌شده و به گفته «ایان مک لئود» سخنگوی دادگستری کانادا، روز جمعه جلسه استماع وی برگزار خواهد شد. {لینک} {لینک}

این سخنگو از بیان جزییات خودداری کرد اما ظاهراً اتهام اصلی نقض قوانین تحریم ایران بوده است.

وانژو دختر «Ren Zhengfei» مؤسس هوآوی است که مستقیماً توسط دستگاه رهبری ترامپ متهم می‌شود. دادگستری منطقه شرقی نیویورک درخوات استرداد وی را مطرح کرده و مقامات قضایی کانادا جمعه در این باره تصمیم‌گیری خواهند کرد.

حادثه مذکور به گفته کارشناسان روی روابط تجاری آمریکا و چین تأثیر منفی خواهد گذاشت.

آمریکا هوآوی و ZTE را به مواردی مانند جاسوسی از آمریکا، فروش تراشه‌های جاسوسی، نقض تحریم ایران و ... متهم کرده و باعث شده تا هوآوی و ZTE برای فروش محصولات سخت‌افزاری خود در آمریکا دچار محدودیت شوند.

Mei Xinyu کارشناس امور اقتصادی و از نزدیکان وزیر تجارت چین، با اشاره به بازداشت وانژو گفت: این کشور باید خود را برای یک جنگ تجاری همه جانبه با آمریکا آماده کند.

در خبری دیگر مدیر اداره اطلاعات و امنیت کانادا / CSIS نسبت به تراشه‌های جاسوسی نصب شده روی فناوری 5 جی چینی و نصب آن روی تجهیزات مخابراتی این کشور هشدار داد.{لینک}

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    8 1
    هوآوی خواهد رفت. قیافه نفرات ایرانسل و همراه اول دیدن داره
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
      0 0
      خوشحالی شوماا؟؟؟
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    10 8
    چطور کانادا برای اجرای تحریم ها شخصی رو بازداشت می کنه ولی دزد فراری رو داخل خودش پناه می ده . این نشون می ده باید زور بالا سرشون باشه .
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
      0 0
      از ديد قانون كانادا اين خانم مجرم بوده، ولي اوني كه شما ميگي دزد تو كانادا دزدي نكرده استاد. اگه قانون كشور خود ما كارش را درست انجام ميداد، الان ايشون كانادا نبود
    • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
      0 0
      حق با شماست. البته به شرطی که مطمئن باشیم واقعا ما هم به دنبال خاوری بوده ایم.
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
      0 0
      این بیشتر از بی عرضگی ماست که یکی با پول دزدی مملکت ما میره اونجا سرمایه گذاری میکنه و آقایون هم هیچ کاری ازشون ساخته نیست.
  • GB ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    با چینیها باید با زبان خودشون صحبت کرد، فقط زبان زور رو میفهمن. کارشون شده مهندسی معکوس، کپی کاری، قاچاق، دزدی تکنولوژی، تجارت سیاه و غیرقانونی، پولشویی، کمک به افراد و کشورهای تحت تحریم سازمان ملل.