رئیس سازمان بسیج رسانه: رسانه‌ها امید واقعی، نه واهی و دروغ را در جامعه ترویج کنند

ایرنا نوشت: رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: نباید بر سر مسائل اصلی کشور بین رسانه ها اختلاف بوجود آید بلکه لازم است امید واقعی را در جامعه ترویج کنیم.

مسعود بصیری روز پنجشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان بیان داشت: هر فردی با گرایش های مختلف سیاسی که دل در گرو کشور و انقلاب اسلامی دارد و در عمل هم این دوستداری را نشان می دهد، ارزشمند بوده و به اعتقاد ما بسیجی و محترم است و موظف به ارائه خدمت و همکاری با او هستیم.
وی با اشاره به گروه های جهادی ادامه داد: کار جهادی در حوزه رسانه این است که بدون چشمداشت مالی و وابستگی سیاسی و حزبی، فعالیت کنیم.
رئیس سازمان بسیج رسانه همچنین به شهدای والامقام دوران پرافتخار دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اشاره و خاطرنشان کرد: این افراد جانشان را برای دفاع از ایران و اسلام، بدون تقسیم بندی سیاسی و جناحی، در طبق اخلاص گذاشتند و باید الگوی جامعه امروز ما باشند.
وی اضافه کرد: در جهان امروز و در حوزه خبر نیز وظیفه و تکلیفی که بر دوش ماست، انجام کار جهادی بدون نگاه به سلایق و وابستگی های حزبی است.
بصیری در توضیح مفهوم کار جهادی گفت: کار جهادی، فهم درست اقتضائات کشور و انتقال آن به مخاطبان است و باید برای خبرنگاران که با دشواری هایی در حوزه های معیشتی، شغلی و بیمه ای مواجهند؛ گام هایی درست و اصولی برداشته شود.
وی ادامه داد: بر سر مسائل اصلی کشور بین رسانه ها نباید اختلاف بوجود آید بلکه لازم است امید واقعی، نه واهی و دروغ را در جامعه ترویج کنیم.
وی با اشاره به دستآوردهای کشور و ظرفیت های سرزمینی ایران اسلامی اضافه کرد: پیشرفت های چشمگیری که طی چهار دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حاصل آمده، باید به صورت صحیح به آحاد جامعه منتقل شود.
بصیری با تاکید بر اینکه باید قبیله گرایی کنار گذاشته شود، گفت: مردم تصمیمات خود را بر اساس خبرها و تولیدات رسانه ها می گیرند و لازم است سواد رسانه ای جامعه بالاتر رفته و برای ارتقاء فکری خبرنگاران نیز برنامه ریزی شود.
وی همچنین بر ضرورت توجه به نظارت و آموزش تاکید و اظهار کرد: ایرنا می تواند موجب وحدت اندیشه های مختلف قرار گیرد چراکه ایرنا، خبرگزاری ایران اسلامی است.
وی یادآور شد: ایرنا باید پرچمدار دفاع از کلیت نظام و افزایش امید در جامعه باشد و با بهره گیری از ظرفیت های خود بویژه منابع انسانی، برای تحقق این مهم اهتمام ورزد.
بصیری بسیج رسانه را مجموعه ای دانست که نهایت تلاش خود را برای ایجاد و تقویت همدلی بین خبرنگاران به کار می گیرد و افزود: 11 هزار فعال رسانه ای در بسیج رسانه کشور عضو هستند و این مجموعه با برگزاری جشنواره ها ، مسابقات، اردوها و ... خبرنگاران را از همه جناح ها و گروه های نظام جمع می کند تا هم افزایی بین آنان را تقویت کند.
وی به برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر نیز اشاره و اضافه کرد: تا زمان حاضر 20 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که این حجم از آثار، نشان دهنده دغدغه خبرنگاران برای اعتلای کشور است.
214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =