استفاده از فناوری چهره‌شناس در فرودگاه لس‌آنجلس

ایسنا نوشت: فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس، استفاده از سیستم تشخیص چهره را برای بررسی هویت مسافران آغاز کرده است.

خطوط هوایی آمریکا، به فهرست شرکت‌هایی اضافه شده که برای شناسایی هویت، از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کنند.پیشتر نیز "اداره امنیت حمل و نقل آمریکا"(TSA)، برنامه خود را درباره نحوه به کارگیری سیستم‌های زیست‌سنجشی داده در فرودگاه‌های سراسر این کشور منتشر کرده بود. سازمان‌هایی مانند "اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا" (CBP) نیز کار خود را با این سیستم‌ها آغاز کرده‌اند. خطوط هوایی دلتا" نیز در سال جاری، آزمایش سیستم تشخیص چهره را در فرودگاه بین‌المللی "هارتسفیلد-جکسون آتلانتا" آغاز کرد تا به فرآیند پرواز مسافران خود سرعت بخشد.

اکنون بزرگترین خطوط هوایی جهان یعنی "فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس"، به مسافران اجازه می‌دهد بدون نشان دادن پاسپورت و تنها با اسکن چهره از گیت‌های فرودگاه عبور کنند.این فرودگاه در یک آزمایش 90 روزه، از دوربین‌های تشخیص چهره برای شناسایی افراد استفاده می‌کند. این برنامه آزمایشی که از روز چهارشنبه آغاز شده، با همکاری شرکت بین‌المللی امنیت دیجیتالی  "ژمالتو" (Gemalto) صورت می‌گیرد.در این فناوری، اسکن چهره کاربران با پایگاه داده "وزارت امنیت میهن آمریکا" (DHS) تطبیق داده می‌شود و تصاویر پس از فرآیند تطبیق، از پایگاه داده سیستم تشخیص چهره پاک خواهند شد.

گفتنی است که استفاده از سیستم تشخیص چهره، به انتخاب مسافران بستگی دارد؛ در نتیجه کسانی که نگران ایمنی و حریم خصوصی خود هستند، می‌توانند با روش‌های تایید استاندارد مانند گذرنامه، از گیت‌ها عبور کنند. کارمندان فرودگاه برای بررسی گذرنامه و کارت‌های شناسایی، حضور خواهند داشت.از آنجا که فرآیند بررسی هویت مسافران در سرتاسر جهان در حال تغییر است، فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس نیز تصمیم گرفته توانایی‌های خدماتی و ایمنی خود را بهبود بخشد.برای استفاده از این سیستم، کافیست مسافران به صفحه رایانه‌ فرودگاه نگاه کنند تا اسکن چهره آنها با عکس گذرنامه یا ویزا که در پایگاه داده قرار دارد، تطبیق داده شود.

استفاده از چهره به جای گذرنامه، نه تنها در افزایش ایمنی موثر است بلکه به مسافران امکان می‌دهد به سادگی و با سرعت از گیت عبور کنند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =