پلی کلینیک آیت‌الله بروجردی با حداکثر ظرفیت در حال خدمت‌رسانی به بیمه شدگان بروجرد

در راستای اخذ گزارش عملکرد مراکز درمانی تابعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی لرستان و با توجه به اصل ارزیابی عملکرد و رعایت حقوق شهروندی و تضمین شفافیت و التزام به پاسخگویی در نظام جمهوری اسلامی ، راجع به خدمات ارائه شده در پلی کلینیک شبانه روزی آیت الله بروجردی،بروجرد پای صحبت های سرپرست این مرکز جناب آقای دکتر علی رضا ولی پوری می نشینیم به امید این که مفید قرار گرفته و گامی عملی در راه پاسخگویی به مخاطبین گرامی باشد.

خبرآنلاین لرستان ،  لطفا ضمن معرفی خود لیستی از فعالیت های مدیریتی ، درمانی، اداری وپشتیبانی انجام گرفته را مرقوم فرمایید.؟
دکتر علیرضا ولیپوری متخصص طب کار وبیماریهای شغلی از سال ١٣٧٨ سابقه خدمت در سازمان را داشته و از سال ١٣٩٥ به عنوان سرپرست پلی کلینیک آیت اله بروجردی مشغول بکار می باشم .
به علت درمانی بودن وارائه خدمات پاراکلینیک در این مرکز هدف اصلی اینجانب جلب رضایت کارکنان ودر راستای آن افزایش رضایتمندی مراجعین ، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع ،رعایت اصول شهروندی و انجام صحیح بهبود کیفیت خدمات که در ذیل به مواردی اشاره می شود.
گسترش اورژانس ، جابجایی نگهبانی به دلیل افزایش فضای انتظار بیماران ، اعمال نظارت بیشتر نگهبانی بر ساختمان و تاسیسات موجود .
اصلاح سیستم گرمایشی وسرمایشی آزمایشگاه ، تزریقات ورادیولوژی ، نصب مخزن آب اضطراری ، افزایش نوبت دهی از طریق وب کیوسک ، به روز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی ، تهیه سِت امداد ونجات جهت مواقع بحرانی ، نصب ژنراتور پورتابل، تهیه آمبولانس جدید و انجام مقدمات جهت نصب واجرایی شدن آسانسور .


 وضعیت خدمات دهی مرکز درمانی ، تحت مسئولیت شما نسبت به سایر مراکز درمانی شهرستان چگونه است ؟ و چه خدماتی در این درمانگاه قابل ارائه است؟
با توجه به تعداد زیاد بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در شهرستان بروجرد این واحد درمانی  با حداکثرظرفیت به عنوان تنها مرکز سرپایی شهرستان به طور متوسط سالیانه ٣٠٣٩٥٦ مراجعه داشته و قسمت اعظم درمان سرپایی به عهده این مرکز می باشد و خدمات ذیل در این مرکز ارائه می باشد:
-  تزریقات ، داروخانه ، آزمایشگاه ، رادیولوژی ، مامایی ، دندانپزشکی ، پزشک عمومی ومتخصص.
- تعیین تکلیف استراحت های پزشکی ، اعزام ، شورای پزشکی و کمیسیون پزشکی وطب کار.
آمار مراجعه کنندگان به پلی کلینیک آیت اله بروجردی را در ظرف یکسال گذشته برشمارید ؟
پزشکان عمومی : ٢٢١١٣٨       پزشکان متخصص : ٢٤٧٠٤      دندانپزشکی : ٩٠٨١   
داروخانه : ٢٣٨٩٧٦         آزمایشگاه : ١٧٣٤٩        رادیولوژی : ٢٧٦٨     اورژانس : ٢٨٩١٦
 

تهدید ها وفرصت های موجود برای مرکز را لیست نمایید؟
فرصت ها : دسترسی راحت مراجعین به مرکز، نزدیک بودن به شعبه تامین اجتماعی جهت مراجعین کمیسیون پزشکی، داشتن فضای کافی جهت توسعه بیشتر ، همکاری خوب بین سرپرست واحد با مسئولین و مدیران شهرستان، استفاده از همکاران متعهد ومجرب.
تهدید ها : کمبود پزشک متخصص.
 

نقاط قوت وضعف موجود در مسیر ارائه خدمت رسانی از دید شما به عنوان رییس مرکز چه می باشند؟
نقاط قوت :داشتن روحیه تیمی مناسب در واحدها، تحویل سریع آزمایشات اورژانسی ، داشتن زمینه جهت جذب پزشکان متخصص ، موجود بودن کلیه داروهایی که توسط پزشکان تجویز می شود ، نصب وب کیوسک جهت پذیرش نوبت هایی که به صورت تلفنی داده می شود ، انجام بازدید های به موقع از واحد ها ، به روز بودن پذیرش آزمایشگاه با وجود فعال بودن واحد طب کار
نقاط ضعف : نداشتن آسانسور جهت مراجعین ناتوان وسالمند ، نداشتن پزشک متخصص رادیو لوژی جهت انجام سونوگرافی
 

اقدامات انجام شده توسط شما در جهت رفع مشکلات جاری در مرکز که منجر به نتیجه اثر بخشی بیشتر گردیده است ، را ذکر نمایید ؟
فعال کردن وب کیوسک ، انجام آزمایشات طب کار در مرکز ، استقرار سیستم بهبود کیفیت ( ایزو ٢٠١٥-٩٠٠١ ) ، فعال کردن شیفت شب تزریقات خواهران ، تغییر فضای تزریقات خواهران وبرادران جهت بهبود شرایط کاری ، اضافه کردن دو اتاق جهت پزشکان متخصص.

برنامه ها واهداف سال جاری شما در جهت ارایه خدمات درمانی مطلوبتر ( به لحاظ کمی وکیفی) چه می باشند ؟
تشکیل پرونده برای تمامی مراجعین با بیماری مزمن ، بالا بردن آمار پذیرش از طریق راههای غیر حضوری ، اجرایی کردن نصب آسانسور.
 

در خصوص عدم مراجعه حضوری مراجعین جهت دریافت نوبت درمانی چه تمهیداتی اندیشیده اید ؟ واگر اقدامی در این راستا صورت گرفته است تا چه حد رضایتمندی مردم را بدنبال داشته است ؟
فعال کردن نوبت تلفنی برای کلیه مراجعین دندانپزشکی ، ٥٠ % مراجعین مامایی ، کلیه پزشکان متخصص و ٢٠% پزشکان عمومی
نصب بنر اطلاع رسانی جهت خدمات وب کیوسک ، چاپ برچسب اطلاع رسانی والصاق آن توسط پرسنل پذیرش بر روی دفتر چه مراجعین ، چاپ پمفلت های آموزش استفاده از وب کیوسک وتحویل به مراجعین توسط همکاران پذیرش ونگهبانی
فعال شدن نوبت دهی اینترنتی و استفاده از کد  #٦٦*١٤٢*
 

پیشنهاد شما در راستای اثر بخشی ارایه خدمات درمانی توسط کارکنان تحت نظارتتان چیست ؟
آموزش کارکنان ، استفاده از طرح تشویق کارکنان جهت ایجاد انگیزه کاری، استفاده از تجربیات کارکنان با سابقه ومتعهد.
 

اقدامات شما در راستای افزایش رضایتمندی مراجعین چیست؟
تشکیل جلسات با کلیه پرسنل در خصوص اجرای طرح تکریم ارباب رجوع ،واحد میز ارائه خدمت ، واحد رسیدگی به شکایات، فعال کردن شیفت شب تزریقات خواهران،
 

تا چه حد الزامات استانداردهای کیفی، الزامات حقوق شهروندی در مرکز جهت بهبود ارایه خدمت رعایت می شود؟ واین الزامات تا چه حد میزان خدمات مطلوبتری را تضمین می نماید؟
کلیه موازین ودستورالعمل هایی که در خصوص اجرای الزامات کیفی وحقوق شهروندی می باشد در این مرکز اجرا شده است ، منشور حقوق شهروندی به صورت بنر در دید مراحعین قرار گرفته که نحوه ی اجرای آن به صورت مستمر پیگیری می شود ، پیگیری رسیدگی به شکایات مراجعین و نظارت بر انتقادات وپیشنهادات.

46

کد خبر 1210912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =