جشنی سینمایی که با پولی پاک برگزار خواهد شد

جعفر گودرزی دبیر دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با اشاره به حاشیه‌های جشن سال گذشته گفت: حاشیه همیشه وجود دارد اما به دنبالش نیستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران صبح امروز یکشنبه ۱۸ آذر در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار شددر این نشست که با حضور جعفر گودرزی دبیر این دوره از جشن انجمن منتقدان و کامران‌ ملکی بازرس این انجمن برگزار شد از پوستر دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران رونمایی شد و در ادامه گودرزی و ملکی به بیان جزئیاتی درباره این جشن پرداختند.

کامران ملکی در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به مشکلات مالی که در این دوره وجود داشته و همچنین پول‌هایی که منابعشان مشخص نیست گفت: «امروزه استفاده از پول‌هایی که اصلا مشخص‌ نیست از کجا آمده‌اند، در این فضا زیاد است اما تشکلی مثل انجمن‌ منتقدان همیشه سعی داشته از پول‌های درست و منابع رسمی برای برگزاری جشن‌اش کمک بگیرد. امسال تامین منابع مالی جشن به سختی صورت گرفت اما از منابع درستی تامین شد.»

جعفر گودرزی نیز با اشاره به روشن بودن منابع مالی این جشن اظهار کرد: «ما معتقدیم پولی که وارد انجمن می‌شود باید مانند رای های منتقدان پاک و نجیب باشد به همین دلیل تلاش فراوانی برای جذب سرمایه مناسب کردیم. منابع مالی که در این جشن از آنها استفاده شده همین ویژگی را دارد.»

گودرزی ادامه داد: «این جشن تنها جشنی است که سلیقه در آن دیده نمی شود. اما خوشحالیم که جشن انجمن منتقدان برای سینماگران به گونه ای است که به راحتی در آن درد و دل می کنند و همیشه گفته‌اند که حرفشان در این جشن به خوبی شنیده می‌شود اما تاکید می‌کنم که به دنبال حاشیه نیستیم.»

نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بخش تازه‌ای که در جشن امسال داوری می‌شود گفت: «امسال اولین دوره‌ای است که بخش مسابقه جشنواره جهانی فجر نیز در کنار آثار جشنواره ملی فیلم فجر مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین امسال برای نخستین بار بخش جهانی به جشن اضافه شد.»

او اضافه کرد: «همچنین برگزیدگان ۴۰ سال سینمای کودک نیز در این جشن اعلام می شوند. جدولی از آثار ۴۰ سال سینمای کودک و نوجوان بعد از انقلاب توسط این انجمن در زمان جشنواره فیلم کودک و نوجوانان اصفهان تهیه شده که به بهترین و برگزیده این آثار در جشن منتقدان جایزه خواهیم داد که این کار می‌تواند نوستالژی خوبی باشد.»

گودرزی همچنین در پایان درباره زمان اعلام کاندیداها و برگزاری جشن بیان کرد: «از فردا کاندیداهای جشن را به مرور اعلام می‌کنیم و تا روز جشن اسامی تکمیل خواهد شد، مجری مراسم هم طی روزهای آینده اعلام می‌شود. این دوره از جشن سه شنبه ۲۷ آذرماه در سالن ایوان شمس برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم بزرگداشت سینماگرانی چون اصغر رفیعی جم فیلمبردار، اسحاق خانزادی صدابردار و سعید عقیقی منتقد سینما برگزار خواهد شد.»

۲۴۱۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =