وزیر دفاع: نیروهای مسلح باید بالاترین نیازهای دفاعی را در کم‌ترین بازه زمانی تأمین کنند

ایلنا نوشت: وزیر دفاع گفت: موضوع تحقیقات در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان یک مولفه اساسی در ارتقاء قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

امیر سرتیپ حاتمی با حضور درنشست تخصصی ومقدماتی پنجمین جشنواره «سلمان فارسی» نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه ویژه  تحقیقات در وزارت دفاع اظهار داشت : مسئولیت اجرا، هدایت و راهبری ،آموزش، تحقیق و توسعه صنعت دفاعی تحت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا جهت ارتقاء سطح علوم و تکنولوژی دفاعی و نیل به خودکفائی در صنایع نظامی از مهمترین وظایف وزارت دفاع درافزایش توان بازدارندگی است.

وزیر دفاع با اشاره به توسعه فناوری ها و توسعه زیرساخت صنعت دفاعی در طی سالیانی که همواره تحریم های ظالمانه علیه صنعت دفاعی و نظامی کشور اعمال شده بود اظهار داشت : موضوع تحقیقات در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان یک مولفه اساسی در ارتقاء قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دشمنان در طول ۴۰ سال عمر پربرکت نظام اسلامی همواره  با انواع دشمنی، دسیسه، خدعه و نیرینگ علیه ملت بزرگ ایران اسلامی  در صدد تضعیف و از بین بردن این نظام مقدس برآمدند، تأکید کرد: بر حکم عقل و منطق و بر اساس تدابیر و رهنمود های حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای«مدظله العالی» ضروری است پایش خودکفایی صنایع دفـاعی به منظور رهنمون سازی جریان تحقیق و توسعه صنعتی در مسیر توسعه و بهبود مستمر بنیه دفاعی به منظور تقویت مولفه های بازدارندگی در وزارت دفاع پیاده سازی و اجرا شود.

امیر سرتیپ حاتمی با تبیین جایگاه و نقش شرکت‌های صنعتی، تحقیقاتی و دانش بنیان در توانمند سازی صنایع دفاعی و تقویت بنیه دفاعی کشور گفت: بحمدالله فرمانده معظم کل قوا وزارت دفاع را به عنوان نمونه بارز همکاری صنعت و دانشگاه می‌شناسند و بر این نکته تأکید دارند که از عوامل برجسته پیشرفت صنایع دفاعی کشور ارتباط بخش دفاع با دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان است.

وزیر دفاع در ادامه از محققین نیروهای مسلح و دانشمندان عرصه صنعت دفاعی  وزارت دفاع به عنوان مجاهدانی یاد کرد که با تلاش مضاعف و مستمر و نقش آفرینی در ارتقاء قدرت دفاعی، اقتدار و امنیت ملی را استحکام می‌بخشند.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه بهره برداری موثر از ظرفیت، توان، تجربه و تخصص دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از مطالبات جدی فرماندهی معظم کل قوا است،‌ تأکید کرد: مناسبات ما براساس مدل راهبردی بلند مدت، هدف‌دار و بر پایه اعتماد متقابل به شکلی که باید همواره همکار و همپای هم باشیم تعریف شده و این رویکرد می‌تواند حرکت ما را به سوی ایجاد سازمانی سیاستگذار و هماهنگ با اجرای تحقیقات علمی و فنی شتاب بخشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه مجموعه های صنعتی، تحقیقاتی و دانش بنیان فعال در شبکه نیروهای مسلح می‌بایست به عنوان زنجیره‌های متصل به هم بالاترین نیازهای بخش دفاع را در کمترین بازه زمانی تأمین کنند تأکید کرد: این روند را باید به شکلی ادامه دهیم که منجر به ایجاد ظرفیت هایی برای رقابت در بازارهای جهانی شود.

وزیر دفاع در پایان از همکاری و تلاش جهادی مجموعه عظیم شبکه محققین و پژوهشگران وزارت دفاع که به رغم محدودیت‌ها و موانع پیش رو در عرصه مهم و راهبردی صنعت دفاعی قدم گذاشته اند تشکر و قدردانی کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =