احتمال تغییر سیاست‌های مهاجرتی آلمان با انتخاب رهبر جدید

ایرنا نوشت: «آنه گرت کرامپ کارن باور» رهبر جدید حزب دمکرات مسیحی آلمان روز یکشنبه با اشاره به طرح تغییر سیاست های مهاجرتی این حزب تا قبل از انتخابات سال آینده در اروپا، احتمال داد که ممکن است از رویکرد لیبرال «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشورعدول کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، این حزب محافظه کار روز جمعه کارن باور را برای جانشینی مرکل به عنوان رهبر حزب انتخاب کرد و شانس وی برای احراز پست صدراعظمی بعدی آلمان را افزایش داد.
با این حال، موفقیت وی با اختلاف اندک در برابر «فریدریش مرتس» که شخصیتی محافظه کارتراست، شکاف در بزرگترین حزب آلمان را نمایان کرد، مساله ای که کارن باور باید تا قبل از انتخابات پارلمان اروپا در ماه می آینده و انتخابات های ایالتی در آلمان در سال 2019 رفع کند.

یکی از عمیق ترین این اختلاف ها در حزب دمکرات مسیحی آلمان، اختلاف بر سر سیاست مهاجرتی است.
کارن باور به نشریه «بیلد آم سونتاژ» گفت: قصد دارم با کارشناسان و منتقدان سیاست های مهاجرتی و پناهندگی، کارگروهی در مورد مهاجرت و امنیت تشکیل دهم تا در این زمینه تبادل نظر شود.
وی افزود: برنامه ما برای انتخابات پارلمان اروپا بر اساس نتایج این مذاکرات، تعیین می شود.
براساس این گزارش، سیاست های درهای باز مرکل به روی مهاجران در سال 2015، از میزان محبوبیت در آلمان کاست و به شکست وی در انتخابات های منطقه ای منجر شد. وی سرانجام تصمیم گرفت از رهبری حزب دمکرات مسیحی آلمان کناره گیری کند. مرکل قصد دارد تا انتخابات بعدی فدرال آلمان در سال 2021، در منصب صدراعظمی آلمان بماند.
در همین حال، حزب دمکرات مسیحی آلمان با رای دادن به کارن باور، تداوم سیاست های مرکل را برگزید، با این حال رهبر جدید به تلویزیونی در آلمان گفت که این انتخاب، برخی تغییرات را از سیاست های این حزب مستثنی نمی کند.

هرچند کارن باور در مقایسه با رقبای خود در کارزار انتخاباتی این حزب، انتقادهای کمتری را متوجه سیاست مهاجرتی مرکل کرده، در عین حال گفته است که مهاجران باید بدانند افرادی با سابقه جنایی نمی توانند در این کشور حضور داشته باشند.
از سوی دیگر، وی تاکید کرده است که حزب دمکرات مسیحی نباید بیش از حد روی این مساله زیانبار انگشت گذارد. یکی از وظایف اصلی کارن باور در انتخابات های سال آینده در سه ایالت شرقی آلمان، جلب حمایت رای دهندگانی است که به حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» گرایش پیدا کرده اند. این حزب از نگرانی ها در مورد مساله مهاجرت در آلمان بهره برداری کرده است.
کارن باور سیاستمدار۵۶ ساله آلمانی و از متحدان مرکل است. وی فردی است که مرکل به او برای جانشین شدنش روی خوش نشان داده است. کارن باور که چندین ماه با صفت مرکل کوچک خطاب می شد، در سال 2011 رییس ایالت زارلند شد و تا سال‌ جاری نیز در این سمت فعالیت داشت‌.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =