راه‌اندازی یک اتاق ویژه در مدارس از اول بهمن

ایسنا نوشت: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی اتاق اسباب بازی در مدارس۱۰ استان به صورت آزمایشی از اول بهمن ماه خبر داد.

رضوان حکیم زاده به اعلام برنامه وزارت آموزش و پرورش برای راه اندازی اتاق اسباب بازی در مدارس پرداخت و در این باره اظهار کرد: از ابتدای بهمن ماه این برنامه را در برخی از مدارس کشور به صورت پایلوت آغاز می‌کنیم.

وی افزود: به‌روی دستورالعمل مدارس کار و سناریوهایی را طراحی کردیم که به صورت هدفمند کدام موضوع درسی و مهارت ها از طریق بازی آموزش داده شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی اتاق اسباب بازی، صرفا بازی و سرگرمی نیست گفت: هدف این است که از اسباب بازی به عنوان یک بستر مناسب برای آموزش و تربیت در دوران کودکی استفاده شود.

حکیم زاده در پاسخ به این پرسش که آیا از ساعات درسی دانش آموزان برای حضور در اتاق اسباب بازی حذف خواهد شد؟ اظهار کرد: ما قصد داریم همان مفاهیم درسی از طریق بازی آموزش داده می‌شود به عنوان مثال مفهومی در درس علوم از طریق بازی به بچه ها منتقل می‌شود که لزوماً به معنای حذف ساعت یک درس نیست بلکه آموزش به شیوه‌ای مبتنی بر بازی است.

وی درباره خرید تجهیزات  و اسباب بازی برای مدارس پایلوت گفت: مدارسی که در طرح آزمایشی قرار می گیرند و تجهیزات و اسباب بازی نیاز دارند را سعی می‌کنیم به لحاظ امکانات تامین کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: هنوز تعداد دقیق مدارس پایلوت مشخص نشده است، ولی پیش‌دبستانی‌ها و مدارس سه پایه اول ابتدایی مشمول اجرای این طرح خواهند بود.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =