سمای آذربایجان شرقی در مسابقات ربوکاپ آسیاو اقیانوسیه دوم شد

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان آذربایجان شرقی گفت: تیم رباتیک سمای استان با نام تجاریSRL مقام دوم مسابقات بین المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۸ را از آن خود کرد.

 به گزارش خبرآنلاین، محمد نریمانی راد  گفت: چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران و دومین دوره مسابقات آسیا و اقیانوسیه در محل نمایشگاه های بین المللی کیش با حضور بیش از ۱۷۰ تیم از ۱۵ کشور مطرح دنیا به مدت سه روز ( ۱۶ تا ۱۸ آذر) برگزار شد .
وی افزود: در این مسابقات تیم های روسیه، سنگاپور، مالزی، چین و ژاپن و تیم هایی از دانشگاه ها و مدارس کشور علاوه بر ارائه دستاوردهای خود، با یکدیگر رقابت کردند.
نریمانی راد در خصوص ربات های شرکت کننده در این دوره از مسابقات اظهار داشت: ربات اطفاء حریق، ربات پیکِن پِلیس و ربات زیر آبی و جستجوگر در عمق ۱۰۰ متر نمونه هایی از ربات های ساخته شده به دست دانشجویان و پژوهشگران ایرانی بود.
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان اضافه کرد: ربات آتش نشان، امداد جو، زیر دریایی، حمل کالا به صورت پروازی و حمل کالا در انبارداری و لجستیک کارخانه های صنعتی از دستاوردهایی بود که در نمایشگاه رباتیک امسال کیش ارائه شد.
تیم ۶ نفره مرکز رباتیک سمای استان آذربایجان شرقی (SRL) در اولین حضور درخشان خود در لیگ ربات های پرنده درون ساختمانی (UAV) موفق شد رتبه دوم را کسب کند.
در این لیگ ۲۱ تیم پیش ثبت نام کرده بودند که از این تعداد با تایید کمیته فنی ۱۰ تیم مجوز حضور در این لیگ را پیدا کردند.
۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =