طرح کلی موشک فوق سنگین روسیه اوایل ۲۰۱۹ ارائه می‌شود

ایسنا نوشت: بخش مطبوعاتی سازمان فضایی روسیه اعلام کرد کارشناسان فناوری‌های فضایی،نسخه نهایی طرح فنی پرتابگر فوق سنگین این کشور را در اوایل سال آینده میلادی به رئیس جمهور ارائه خواهند داد.

این خبر پس از نشست شورای هماهنگی ساخت موشک فضایی فوق‌العاده سنگین روسیه در روز شنبه اعلام شد. بنا به گفته سخنگوی روسکاسموس تقریبا تمام گروه‌های مهندسی و علمی این صنعت در موسسات و کارخانه‌های مختلف مرتبط با فناوری‌های فضایی روسیه، در این کار مهم استراتژیک نقش دارند. براساس گفته وی در این نشست شکل نهایی، ویژگی‌های ظاهری و فنی موشک فوق‌العاده سنگین و امکان سنجی انجام عملی ساخت آن مورد بحث قرار گرفت.

با توجه به برنامه‌های پیشنهادی طراحان، موشک فوق العاده سنگین روسیه، در مرحله اول باید بتواند محموله‌ای به وزن بیش از ۷۰ تن را در مدار اطراف زمین قرار دهد. اما هدف اصلی طراحی و ساخت آن، پرواز به مسافت‌های دور تر به ویژه ماه و مریخ خواهد بود. برنامه‌ریزی شده که زیرساخت‌های مربوط به این موشک مانند محل پیکره بندی، تجهیزات سوخت‌گیری، سکوی پرتاب در پایگاه پرتاب‌های فضایی واستوچنی در سال ۲۰۲۶ آغاز گردد. پیش‌بینی می‌شود اولین پرتاب این موشک در سال ۲۰۲۸ صورت بگیرد.

طبق دستور ولادیمیر پوتین، کارشناسان و مهندسان روس مامورند در ساخت موشک فوق سنگین از پیشرفت‌ترین فناوری‌های فنی موجود استفاده کنند. همچنین در این سامانه پرتابی، باید از عناصر، تجربیات و فناوری‌های موشک رده متوسط ​​سایوز ۵ استفاده شود. براساس محاسبات روسکاسموس طراحی و ساخت موشک فوق‌العاده سنگین همچنین آماده‌سازی زیرساخت‌های زیر آن ۱.۵ تریلیون روبل هزینه در بر خواهد داشت.

موشک سایوز -۵ که هم اکنون مهندسان و کارشناسان شرکت فناوری‌های موشکی و فضایی انرگیا مشغول کار بر روی آن هستند، از نوع متوسط بشمار می‌رود و قرار است روسیه از آن برای پرتاب ناو جدید خود - فدراتسیا – همچنین سفینه‌های باربری بدون سرنشین نیز استفاده کند.

از موشک فوق سنگین نیز قرار است نمونه‌هایی سه‌گانه با کاربردهای مختلف ساخته شود.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    4 0
    شيطان معظم بازم ميخواد کنترل خودش رو بيشتر کنه