جایگاه های سی ان جی در اردبیل ملزم به دریافت نشان استاندارد هستند

مدیرکل استاندارد استان اردبیل به اجباری شدن دریافت نشان استاندارد برای جایگاه های سی ان جی استان اشاره کرد و گفت: از فعالیت جایگاه های فاقد استاندارد پس از پایان مهلت داده شده برای استاندارد سازی جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، هاشم علایی بیان کرد : ۳۷۰ واحد تولیدی و صنعتی این استان تحت پوشش این اداره کل بوده و محصولات تولیدی آنها نشان استاندارد ایران را دارد.

وی افزود: بیشترین تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی که تحت پوشش این موسسه قرار دارند واحدهایی با تولید محصولات غذایی ، بهداشتی ، آرایشی و مصالح ساختمانی می باشند و در خلخال نیز ۱۵ واحد تولیدی نشان استاندارد محصول دریافت کرده اند.

علایی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت استفاده از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد در سازه ساختمان ها و پروژه های عمرانی دولتی و بخش خصوصی اجباری بوده و انتظار از سازمان مهندسی ساختمان استان نظارت کافی بر اجرای این مصوبه است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل همچنین با بیان اینکه نصب تجهیزات آسانسور برای ساختمان های با ارتفاع سه طبقه بیشتر اجباری شده، اظهار داشت: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان صدور مجوز استاندارد آسانسور را بصورت سالانه انجام داده و متصدیان ساختمان های دارای این گونه تجهیزات ملزم به تمدید استاندارد تجهیزات آسانسور ساختمان های بلند خود بصورت سالانه هستند.

وی گفت: با راه اندازی ۲۶ آزمایشگاه زمینه ایجاد اشتغال ۱۲۶ نفر فراهم شده و غیر از شهرستان مرزی بیله سوار که نمایندگی اداره کل استاندارد استان در آن مستقر است، سایر شهرستان ها فاقد این نمایندگی بوده و نظارت و ارزیابی کالا و محصولات از طریق مرکز استان صورت می گیرد.

علایی به اجباری شدن دریافت نشان استاندارد برای جایگاه های سی ان جی استان اشاره کرد و افزود: از فعالیت جایگاه های فاقد استاندارد پس از پایان مهلت داده شده برای استاندارد سازی جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اظهار داشت: ۳۲ مرکز معاینه فنی تجهیزات سی ان جی در استان اردبیل راه اندازی شده و با صدور مجوز لازم مرکز معاینه فنی سی ان جی خلخال نیز بزودی آغاز بکار می کند.

وی با انتقاد از عدم همکاری اتاق اصناف خلخال در اجرای طرح استاندارد سازی ترازوها و باسکول های کسبه و واحدهای صنفی این شهرستان گفت: این کار برای پیشگیری از کم فروشی و اجحاف در حق مشتریان صورت گرفته و هزینه آزمایش ، معاینه فنی و ارزیابی ترازوهای صنوف ۸۰ هزار ریال است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =