ماجرای رسوایی جنسی در فوتبال افغانستان چه بود؟

دادستانی افغانستان کار ۶ نفر از مسئولان این کشور را به اتهام آزار جنسی به تعلیق انداخته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بعد از بررسی اتهامات مربوط به آزار جنسی تیم ملی زنان فوتبال افغانستان، دادستانی این کشور ۶ نفر از اعضای فدراسیون این کشور که شامل رییس آن می‌شود را از انجام وظیفه تعلیق کرده است.

در ماه نوامبر گاردین گزارش داده بود که فیفا در حال بررسی اتهامات مربوط به آزار جنسی در فدراسیون افغانستان است و اینکه اسپانسر تیم ملی زنان این کشور با این فدراسیون ارتباط خود را قطع کرده است. در همان زمان دادستانی این کشور هم وارد این ماجرا شده بود.

فاضل فاضلی مشاور ارشد رییس جمهور افغانستان در همین رابطه روز گذشته در توییتر خود نوشت: «بعد از انتشار اخباری مربوط به آزار جنسی زنان در فدراسیون فوتبال کشور دفتر دادستان کشور کمیته را برای بررسی اندازه واقعی این اتهامات مشخص کرد. کمیته کار خود را شروع کرده و همکاران ما در صورت نیاز از هرکسی بازجویی می‌کنند.»

یک مسئول ارشد در فدراسیون فوتبال افغانستان گفته اتفاقات مربوط به آزار جنسی در خود کشور و فوریه سال گذشته در یک اردوی تمرینی در اردن رخ داده است. یک منبع آگاه هم در همین رابطه به گاردین گفته که فیفا در حال بررسی موضوع است و آن‌ها در حال همکاری با سازمان ملل برای حفظ امنیت بازیکنان فوتبال هستند.»

کلی لیدزنی، مربی سابق این تیم هم نسبت به ماجرایی که رخ داده ابراز هم‌دردی کرد:‌ «برای سالیان سال من داستان‌هایی در رابطه با نحوه برخورد با زنان در افغانستان شنیده‌ام. من دیدم که چگونه این مردان اعتماد و وحدتی که میان این زنان از طریق کار تیمی به وجود آمده بود را نابود کردند. برای هر قدم روبه جلو به خاطر این مردان ما دوباره به عقب برگشتیم. من بعد از اینکه این خبر را شنیدم در راه خودم ایستادم و به این فکر افتادم که برای اولین بار در زندگیشان اتحاد این زنان را یک وضعیت ناامیدکننده نجات داده است. اینکه بالاخره صدای آن‌ها شنیده شده. در پایان مسئولیت بزرگتر آن‌ها این است که تمام زنان و کودکان افغان صدای خود را داشته باشند و در رویای خود زندگی کنند.»

۴۲۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =