خرم: تحریم‌ها هزار میلیارد دلار خسارت داشته، دلواپسان مسئولیت یک دلارش را می‌پذیرند؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تحریم ها تا امروز بیش از یک هزار میلیارد دلار خسارت به کشور وارد کرده است، آیا آقایان دلواپس مسئولیت یک دلار آن را می‌پذیرند؟

به گزارش خبرآنلاین؛ مخالفان تصویب لوایح مرتبط با FATF همچنان بر طبل مخالفت می کوبند؛ این درحالی است که هیچ‌گاه درباره هزینه مخالفت خود با عدم تصویب این لوایح توضیحاتی به افکار عمومی ارایه نکرده اند. حسن روحانی اخیرا خطاب به این گروه گفت: اگر FATF  نباشد به دلیل عدم تعامل با سیستم‌های بانکی دنیا هزینه خرید کالاها  از خارج ۲۰ درصد گران تر خواهد شد. آن کسی که شعار می‌دهد، هزینه‌ها را هم به مردم بگویید که اگر این کار را نکنیم مردم چقدر از جیب باید دهند؟

احمد خرم درباره مخالفت ها با تصویب لوایح مرتبط با FATF به خبرآنلاین گفت: گروهی به نام دلواپسان نسبت به هر موضوعی که منجر به ایجاد آرامش، باز شدن مسیرها، شفاف سازی و تحول در کشور شود واکنش نشان داده و شعار وااسلاما و وامملکتا سر می‌دهند.

وی با بیان اینکه دلواپسان تلاش می‌کنند تا اوضاع همچنان مغشوش مانده و از حرکت در مسیر عقلایی جلوگیری می کنند، ادامه داد: در چنین آشفته بازاری نان افراد رانت خوار در روغن است بنابراین طبیعی است که با فضای شفاف مخالفت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر بی اهمیت بودن هزینه های عدم تصویب لوایح مرتبط با FATF برای دلواپسان، افزود: سوال این است که این گروه چه بهره ای از مخالفت خود می برند؟ واقعیت این است که دلواپسان از درگیر شدن با دنیا سود برده و نان می خورند به همین دلیل هم درباره هزینه‌های مخالفت با تصویب طرح های مرتبط با FATF هیچ اظهارنظری نمی کنند.

خرم خطاب به دلواپسان با بیان اینکه این گروه باید مشخص کنند چه برآوردی از تبعات تحریم ها دارند، یادآور شد: در برآوردی که در سال ۸۶ به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارایه کردم، مشخص شده بود که کشور تا سال ۸۶ ، ۵۰۰ میلیارد دلار خسارت دیده است؛ همین خسارت ها است که آمریکا را در اعمال تحریم های ظالمانه مصمم تر کرده و بهانه به دست دشمنان ایران می دهد.

تحریم ها تا امروز بیش از یک هزار میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کرده

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه دلواپسان هزینه مخالفت های خود را به خوبی می دانند، گفت: تحریم ها تا امروز بیش از یک هزار میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کرده آیا آقایان دلواپس مسئولیت یک دلار آن را می پذیرند؟

خرم تصریح کرد: امروز سه دهک کشور زیرخط فقر مطلق و سه دهک هم روی خط فقر زندگی می کنند، آیا ملتی در این شرایط سخت اقتصادی مستحق آن است که از تحریم ها هزار میلیارد تومان خسارت ببیند؟ ممکن است تحریم ها در مواردی دستاورد داشته و منجر به خودکفایی شود اما با چه هزینه ای؟ آیا اینکه در بعضی حوزه ها خودکفا شویم اما هزار میلیارد دلار خسارت ببینیم منطقی است؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه کشور توان تحمل فشار ناشی از تداوم تحریم ها را ندارد گفت: فشارها به حدی وحشتناک است که کشور باید برای عبور از آن گام هایی اساسی بردارد که در این زمینه پیوستن به FATF یک گام موثر است تا به این وسیله بهانه را از دست مخالفان گرفته و بستر را برای برداشتن تحریم ها فراهم کند.

خرم با تاکید بر اینکه دنیا آماده همکاری دیپلماسی قوی با ایران است، تصریح کرد: امروز ترامپ در سطح دنیا منزوی است، اروپا و چین با ترامپ درگیر شدند بنابراین ما باید از این فرصت برای حذف تحریم ها استفاده کنیم.

وی در پاسخ به اینکه دلواپسان تجربه برجام و پاره شدن آن از سوی ترامپ را دلیل موجهی برای نپیوستن به FATF می دانند، گفت: صدام هم قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره کرد اما در نهایت خودش نابود شد. اینکه ترامپ از برجام خارج شده دلیلی بر برنده  بودن نیست، تاکید می کنم ترامپ امروز مورد غضب بسیاری از کشورها است با این حال ما نشسته ایم و به جای بهره برداری از این فرصت با FATF  مخالفت می کنیم.

مخالفت با FATF شق القمر نیست

خرم با بیان اینکه مخالفت با FATFشق القمر نیست، گفت: دلواپسان می گویند ما آمریکا را به زانو درآوردیم، این چه حرف های بی اساسی است؟ آمریکا با قلدری و بی‌انصافی فشاری روی ایران می آورد که ما باید ۳۰ سال وقت بگذاریم تا به روز اول خود برگردیم.

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه هزینه فشار آمریکا و تحریم ها به طرز وحشتناکی بالا است تصریح کرد: در چنین شرایطی دلواپسان به هیچ وجه دغدغه اقشار مختلف مردم را نداشته و تنها دنبال منافع خود هستند.

۲۱۴۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =