استاندار آذربایجان‌غربی: اجازه نمی‌دهیم فردی در استان به‌خاطر فقر و تنگدستی از تحصیل باز بماند

استاندار آذربایجان‌غربی در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: اجازه نمی دهیم فردی در استان بخاطر فقر و تنگدستی از تحصیل باز بماند و هزینه تحصیل آنان را از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی پرداخت نماییم.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمد مهدی شهریاری در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور باقر زاده رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور برگزار شد با بیان اینکه متاسفانه استان آذربایجان‌غربی در نرخ باسوادی در رتبه های پایین کشور قرار دارد افزود: باوجود تلاشهای صورت گرفته شده در مجموعه آموزش و پرورش و بالا بردن ۲/۳ نرخ با سوادی در سالهای اخیر در استان بازهم نیاز به تلاش مضاعف برای ارتقای شاخص های سواد آموزی در استان هستیم.

وی یکی از دلایل پایین بودن نرخ سواد آموزی در استان را وجود ۳ هزار روستا و مناطق عشایری عنوان کرد و گفت: باید برنامه ریزی های لازم برای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل استان و بویژه مناطق روستایی و عشایری شناسایی و زمینه سواد آموزی آنها فراهم گردد.

وی ادامه داد: متاسفانه شاخص سواد آموزی در پایین بودن سایر شاخص های توسعه استان نیز تاثیر مثبت داشته و نرخ پایین سواد آموزی در استان موجب شده استان در برخی از شاخص ها رتبه های پایین کشوری را داشته باشد.

وی همچنین یکی دیگر از دلایل بازماندن تعدادی از افراد در مناطق شهری و روستایی استان را کم بودن درآمد سرانه خانوارها عنوان کرد و گفت: برخی از خانواده ها به دلایل درآمد کم و فقر فرزندان خود را به مدرسه نمی فرستند که  ما در استان تمامی هزینه های تحصیلی این افراد را از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی پرداخت می کنیم و اجازه نمی دهیم فردی در استان بخاطر فقر و تنگدستی از تحصیل باز بماند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    0 0
    چه شعاری