مدیریت سبز در دستگاه‌های دولتی چهارمحال و بختیاری قدم گذاشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شروع آموزش مدیریت سبز برای کارکنان دستگاه‌های دولتی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، شهرام احمدی با اعلام این خبر گفت: ارتقای سطح آگاهی‌های زیست‌محیطی کارکنان ادارات ارتقای سطح فرهنگ زیست‌محیطی جامعه را به دنبال خواهد داشت، از این رو پس از هماهنگی های لازم، کارشناسان حفاظت محیط زیست دوره آموزشی مدیریت سبز را برای کارکنان اداره کل استاندارد استان در سالن اجتماعات این دستگاه برگزار کردند.

این مقام مسئول عنوان کرد: هدف از برگزاری این دوره آشنایی فراگیران با نحوه ایجاد دفتر کار سبز، اهمیت حفظ محیط زیست و نحوه اجرای مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و تجهیزات، کاهش مواد زائد جامد و بازیافت آنها در این راستا می باشد.

احمدی تصریح کرد: براساس ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران کلیه دستگاههای اجرائی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند جهت کاهش اعتبارات هزینه ای دولت، نسبت به اعمال سیاستهای مصرف بهینه منابع پایه و محیط زیست برای اجرای برنامه مدیریت سبز اقدام نمایند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی مستمر و همکاری و هماهنگی ارگانها و نهادهای گوناگون دولتی و خصوصی، بتوان در آینده نزدیک مدیریت سبز را در تمامی سازمانها و دستگاه های دولتی به اجرا گذاشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =