مدیران مجری برنامه تعالی مدیریت باید آمادگی رویایی با ناکامی‌ها در اجرای تصمیمات داشته باشند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه برنامه تعالی نیازمند مدیرانی با قدرت تصمیم‌گیری بالا است،گفت: مدیران مجری برنامه تعالی مدیریت باید آمادگی رویایی با ناکامی ها، کارشکنی ها و انتقادات درست و نادرست را در اجرای تصمیمات داشته باشند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

به گزارش  خبرآنلاین  مازندران،سفندیار نظری، در کارگاه آموزشی استقرار مدل اجرایی تعالی مدیریت هنرستان‌های منتخب استان که صبح امروز در اداره آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای برنامه تعالی و سند تحول بنیادین ما سه فرصت انتخاب، شادی کردن و مهارت آموزی را به دانش آموزان می دهیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هر کس تعقل نکند رستگار نخواهد شد، افزود: دنیای امروز دنیای تصمیم گیری است لذا مدیران باید در لحظه تصمیم اتخاذ کنند که لازمه‌ی این کار آمادگی ذهنی است. به همین جهت آموزش و پرورش با دو تهدید آموزش و نگهداری روبرو است.

وی با بیان اینکه قرار است برنامه تعالی ما را به سمتی برساند که آموزش را بیش از پیش نگهداری کنیم، تصریح کرد: در اجرای این برنامه قرار است مدارس ما Isoدریافت کنند پس باید در راستای برنامه تعالی و سند تحول بنیادین عرصه را برای دانش‌آموزان آماده سازیم تا فرصت انتخاب، فرصت شادی کردن و فرصت مهارت‌آموزی در مدارس ایجاد شود.  

نظری با بیان این نکته که کارآمدترین نهاد اجتماعی در جامعه آموزش و پرورش است، افزود: توسعه با همراهی آموزش و پرورش انسانی می شود. آموزش و پرورش بیش از آن که یک دستگاه اجرایی باشد یک نهاد گسترده اجتماعی است که زیرساخت تربیتی توسعه را فراهم می آورد که در این بین مدرسه کانون تحول و مدیر مدرسه محور جایگاه اصلی مدرسه محسوب می‌شود.

وی در ادامه، انگیزه، مهارت های ارتباطی، زکاوت و زیرکی، راستی و صداقت، تشویق و پاداش به موقع، عملگرا بودن، تفویض قدرت، اعتماد به نفس، تسلط و ثبات هیجانی را از ویژگی‌های شخصیتی مدیران موفق دانست و توصیه کرد: مدیران مجری برنامه تعالی مدیریت ضمن تقویت این 10 ویژگی، باید آمادگی رویایی با ناکامی ها، کارشکنی ها و انتقادات درست و نادرست را در اجرای تصمیمات داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: هدف شما مدیران گرانقدر به عنوان پرچمداران کیفیت و قلب‌های تپنده حوزه آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش باید این باشد که نتیجه کار با رویکرد مناسب، منطقی و سریع، رضایت دانش آموزان، اولیاء و معلمان را در پی داشته باشد و از همه مهم‌تر به عملکرد دانش‌آموزان با 3 شایستگی مهم یعنی دانش‌آموز فکور، دانش‌آموز مومن و دانش‌آموز با روحیه کارآفرینی به ثمر برسد.

نظری با بیان اینکه در برنامه تعالی به دنبال رویکرد هستیم نه نتیجه، اظهار داشت: انشاء الله در مسابقات علمی عملی، علمی کاربردی، جشنواره ها و المپیادهای کارآفرینی شاهد آن باشیم که سه مهم در مدارس اتفاق افتد:  1- کسب دانش 2- کسب مهارت زندگی و 3-کسب مهارت کسب و کار، که اینها اهداف مهم ما مدارس به شمار می‌آید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد نیز در این گردهمایی گفت: در شهرستان محمودآباد 11 هنرستان  فنی و حرفه ای و کاردانش مستقل و ضمیمه دایر است که در راستای هدایت تحصیلی مناسب دانش آموزان در سال تحصیلی جاری، 56 درصد دانش‌آموزان پایه نهم شهرستان به شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شده و 44 درصد به شاخه نظری که در این زمینه جزو سه شهر برتر استان هستیم.

«مرتضی نصری» افزود:  1533 هنرجو در 29 رشته تحصیلی و 81 کلاس درس در هنرستان های شهرستان مشغول  به تحصیل اند که با توجه به رغبت دانش آموزان شهرستان به شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، در سال تحصیلی جدید یک هنرستان کاردانش مستقل  با دو رشته تحصیلی به نام هنرستان شهید غلامپور به مجموع هنرستان ها اضافه کردیم.

وی تصریح کرد: استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو در هنرستان شهید کلانتری شهرستان محمودآباد به عنوان هنرستان پایلوت کشوری در راستای بهبود کیفیت آموزشی، برنامه ریزی و حمایت مناسب جهت کسب رتبه های برتر کشوری و استانی هنرآموزان و هنرجویان شهرستان در مسابقات و جشنواره ها ، اجرای مطلوب هفته پیوند اولیاء و کارگاه در سطح هنرستان ها در راستای مشارکت فعال خانواده ها در امر آموزش و پیگیری مجدانه آموزش همراه با تولید در هنرستان ها است.

نصری با بیان اینکه مدیریت بر فرآیند تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین عرصه‌های مدیریت در کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: باید با به‌روزآوری روش‌‎ها و رویه‌های آموزشی و تربیتی  براساس آخرین یافته‌های علمی و تجارب زیسته، شرایط بهبود کیفیت آنرا فراهم آوریم لذا با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت عملکرد مدارس در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه تعالی مدیریت مدرسه به عنوان راهکاری جهت نیل به این اهداف در نظر گرفته می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =