۱۵۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی تجربه یک بار مصرف مواد مخدر دارند

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: براساس شیوع شناسی انجام شده حدود ۱۵۰ هزار نفر در این استان سابقه یک بار مصرف مواد مخدر را دارند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز،‌ بهروز مهدوی روز سه شنبه در نشست مدیران کل امور اجتماعی استانداری‌های استان‌های دارای مرکز ماده ۱۶ که با حضور معاون وزیر کشور در تبریز برگزار شد، افزود: در زمان حاضر ۷۰ هزار نفر در مراکز درمانی سرپایی به صورت خودمعرف اقدام به ترک و درمان اعتیاد کرده اند.

وی اظهار داشت: ۲۲۹ مرکز درمان سرپایی، ۲۶ مرکز اقامتی میان مدت، ۷ مرکز ترک اعتیاد در داخل زندان های استان، یک تی سی ، ۱۲ مرکز دی آی سی و ۳ شیلتر در استان وجود دارد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه این خطه جزو استان های سفید در حوزه مواد مخدر در کشور است و رتبه ۲۸ را دارد، یادآوری کرد: ۲۵ درصد جمعیت کارگری استان و ۴ درصد جمعیت دانشجویی درگیر اعتیاد به مواد مخدر هستند.

مهدوی ادامه داد: ۷۵ درصد جمعیت مصرف کنندگان مواد مخدر در استان زیر ۴۰ سال هستند و این نشان می دهد که باید به قشر جوان بیش از پیش توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه سیگار و قلیان، پیش زمینه ای برای مصرف مواد مخدر است، گفت: باید در خصوص استفاده از قلیان در محافل عمومی مانند رستوران ها تعیین تکلیف شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در خصوص مراکز ماده ۱۶ اظهار داشت: ۱۶ مرکز در کشور وجود دارد که فقط ۲ مرکز از اعتبارهای ملی استفاده می کنند.

مهدوی افزود: در مرکز ماده ۱۶ آذربایجان شرقی حدود ۵۰۰ نفر تحت درمان و نگهداری هستند که تاکنون از اعتبارهای ملی استفاده نشده و با همکاری بین بخشی بهزیستی شهرداری تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز توانسته ایم هزینه ها را تامین کنیم.

وی گفت: ماهانه ۳ میلیارد ریال در ماده ۱۶ تبریز هزینه می شود ولی ریالی از اعتبارهای ملی اخذ نشده و این مرکز ۴ سال بدون اعتبار دولتی اداره شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =