ضرورت انتقال دانش بین نیروهای حوزه‌های مختلف شرکت‌های آب و فاضلاب

نشست هم اندیشی و ارزیابی  وضعیت منابع آبی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر  بهره‌برداری آب  شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیران عامل آب و فاضلاب  شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، سیدعلی لدنی‌نژاد در ابتدای  این نشست با اشاره به اینکه طی چهار  سال اخیر تلاش های بی‌وقفه‌ای برای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان و نیز  توسعه زیرساخت های آب شرب  شهرهای استان صورت گرفته است، اظهار کرد: طی چهار  سال اخیر بیش از 92 میلیارد تومان  اعتبار  در اجرای پروژه های آب و فاضلاب  شهری  استان هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد  افزود: بیش از 96 درصد از این میزان اعتبار از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین شده است.
وی فرسودگی شبکه توزیع آب شهرها و  وجود معارضین اجرای پروژه‌ها را اصلی ترین موانع پیش روی آبفای استان دانست و گفت: عدم تملک اراضی و تاسیسات آب و فاضلاب و نیز تعدد انشعابات غیرمجاز به نوبه خود مشکلات و چالش های متعددی را برای آب و فاضلاب استان به وجود آورده است.
لدنی نژاد از تشدید طرح کشف و جمع آوری تخلفات آب،  ایجاد  تصفیه‌خانه اضطرارای آب شهر  یاسوج و احداث و تجهیز چاه در  شهرهای دارای تنش آبی استان خبر داد و گفت: تلاش می شود با اتمام این پروژه ها شاهد کاهش اثرات تنش آبی در  شهرهای استان باشم.
وی یادآور  شد: طی پنج سال اخیر بیش از 22 هزار تخلف آب و فاضلاب در شهرهای استان  شناسایی و جمع آوری شد.
*شناسایی 15 هزار تخلف آب در  روستاهای استان
در ادامه نیز فیض لله پاسره  با اشار  برنامه های آب و فاضلاب  روستایی استان برای کاهش هدر رفت آب عنوان کرد: طی چهار  سال گذشته بیش از 15 هزار انشعاب غیرمجاز در  سطح روستاهای استان شناسایی شد که بیش از 12 هزار فقره به انشعاب مجاز تبدیل و از این تعداد بیش از 5 هزار پرونده تخلف به مراجع قضایی ارسال شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  روستایی استان مهندسی مجدد چاه ها و تاسیسات آب شرب روستاها و انجام مطالعات نیاز آبی روستاها را از جمله برنامه های اصلی آبفای استان عنوان کرد و گفت:  امیدواریم که با رفع معارضات محلی شاهد احداث و توسعه هرچه بیشتر مجتمع های آبرسانی در روستاهای استان باشم.

در پایان نیز علیرضا طباطبایی با اشار به  فعالیت های موثری که در تابستان سال جاری برای مدیریت تنش آبی در شهرها و روستاهای دارای تنش آبی کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت اظهار کرد: به رغم همه کمبودها تابستان سال جاری  در  استان کهگیلویه و بویراحمد با کمترین میزان مشکلات سپری شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر  بهره‌برداری آب  شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشار به ضرورت هم ‌افزایی دستگاه های متولی آب  در  استان ها اظهار کرد: مردم در این زمینه مرزی قائل نیستند و به همین دلیل باید سعی کنیم خدماتی هرچه مطلوب را به شهروندان ارائه دهیم.
وی حفظ و ارتقاء  توان تولید و کاهش نیاز به تولید آب را اصلی ترین رویکرد آبفای کشور دانست و گفت: باید تلاش کنیم که نیاز به تامین آب به حداقل برسد.
طباطبایی از  فرهنگ سازی، کاهش سرانه مصرف آب،  نصب کاهنده های مصرف، تفکیک آب شرب از فضای سبز  و کاهش حوادث آب  را بهترین راهکارها برای به حداقل رساندن نیار به تامین آب دانست.
وی همچنین سرعت بخشی به اجرای پروژه‌های آب و فاضلا را ضروروی دانست و  گفت: قطعا با تکمل پروژه‌های آبرسانی و نیز مدیریت هرچه بهتر در این زمینه شاهد توسعه خدمات به مشترکان خواهیم بود.
وی انتقال تجربه و دانش بین نیروهای حوزه‌های مختلف شرکت های آب و فاضلاب به خصوص در حوزه بهره بردای را عاملی موثر در  کاهش مشکلات و چالش های پیش رو دانست و گفت: استفاده از تجربیات نیوای قدیم و باتجربه همواره باید مد نظر  باشد.
گفتنی است پیش از این نشست  مدیرکل دفتر نظارت بر  بهره‌برداری آب  شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه هیئت همراه از تاسیسات آب شرب شهر  یاسوج  و مادوان بازید به عمل آورد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =