انتقاد آیت‌الله سبحانی از حذف تکلیف شب بچه‌ها: ننر بار می‌آیند

ایسنا نوشت: آیت الله سبحانی با انتقاد از حذف تکلیف شب دانش آموزان، خواستار تجدیدنظر وزیر آموزش و پرورش در این مسئله شد.

آیت الله سبحانی  در جلسه درس خارج در مسجد اعظم، با بیان اینکه تجربه به بشر ثابت کرده رسیدن به مقام بالا با زحمت میسر می شود، عنوان کرد: اخیرا آموزش و پرورش تکلیف شب بچه ها را حذف کرده است. سال ها تجربه نشان داده، بچه ها بعد از برگشت از مدرسه باید مشغول کار و مرور درس شوند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید بچه ها را ننر بار آورد، ادامه داد: با این شیوه بچه ها به جایی نمی رسند؛ باید تکلیف داشته باشند و مغزشان کار کند.

وی افزود: این شیوه و حذف تکلیف خلاف قرآن، حدیث و سیره بزرگان و علما است، امیدوارم وزیر آموزش و پرورش از این نظر برگردد و همان شیوه سابق خوب بود.

سبحانی در ادامه با اشاره به شبهات وهابیت گفت: می گویند چرا نسبت به حضرت زهرا(س) خیلی اظهار علاقه می کنید اما نسبت به ام المؤمنین عایشه این اظهار را ندارید؛ دلیل محبت ما به حضرت زهرا(س) روشن است. اما در خصوص عایشه ایشان را باید از دو نظر مطالعه کرد؛ از این جهت که همسر رسول خدا است، احترام تمام نساءالنبی بر ما لازم است اما اگر منهای این نسبت در نظر بگیریم همانند زن های دیگر است.

بازی دختران با کلاه‌گیس در تاتر شایسته نیست

گفتنی است آیت الله جعفر سبحانی شب گذشته نیز در دیدار با انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور عنوان کردند: اینکه امروز برخی مدارس و اساتید از تکلیف دادن به شاگرد و دانش آموز خود داری می کنند، بسیار کار غلطی است که باید اصلاح شود، رمز پیروزی مردان بزرگ همین است که در معرض مشکلات قرار گیرند تا پرورش یابند.

این مرجع تقلید همچنین اظهار کرد: مطلع شدیم در تهران تئاتری برگزار می شود که دختران با کلاه گیس در آن روی صحنه می روند و  بازی می کنند این حرکت در جمهوری اسلامی شایسته نیست و به مسئولین ارشاد تذکر دادیم تا رسیدگی کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر.. IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    5 2
    تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل.