۰ نفر
۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۲

فارس: فرستاده ویژه آمریکا در امور شبه جزیره کره در دیدار وزیر امور خارجه کره جنوبی درباره از سرگیری دور جدید مذاکرات شش جانبه با کره شمالی رایزنی کردند.

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه الجزیره، "استفان ‌بوس‌وورث " فرستاده ویژه آمریکا در امور شبه جزیره کره با مقامات کره جنوبی درباره از سرگیری مذاکرات شش جانبه با کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای این کشور به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

الجزیره به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که بوس وورث در دیدارهای جداگانه با "کیم سونگ هوان " وزیر امور خارجه کره جنوبی و "وی سونگ لاک " رئیس تیم مذاکره کننده کره جنوبی در مذاکرات شش جانبه، مسئله آغاز دور جدیدی از مذاکرات با کره شمالی را مورد بررسی قرار داده است.

منابع رسمی تاکید کردند که دوطرف براز سرگیری مذاکرات بین دو کره به ویژه درباره برنامه هسته‌ای همسایه شمالی موافقت کرده‌اند.
الجزیره در ادامه افزود: مذاکرات شش جانبه علاوه بر دو کره با حضور آمریکا، ژاپن، روسیه و چین برگزار می‌شود.

همزمان با این مذاکرات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای خواستار اتخاذ رویکردهای عملی از جانب کره شمالی در زمینه عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای و گسترش صلح در این منطقه شد.

همچنین قرار است بوس‌وورث به چین و ژاپن نیز سفر کند و با مقامات این کشورها درباره چگونگی تعامل با کره شمالی گفت‌وگو کند.

 48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 121201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۶
    0 0
    کره شمالی دیروز طی یک اطلائیه که از طرف تمامی تشکیلاتهای این کشور مشترکا تدوین شده بود از مردم کره جنوبی و تمامی کره ای های جهان خواست تا بدون قیدو شرط در تمامی ابعاد وارد مذاکره شوند و اتحاد دوکره را ممکن سازند . این متن تاکید میکند که جنگ را ه حل نیست و عملا باعث جدایی بیشتر بین دوکشور و رهبران آن میشود . در خواست کره شمالی برای باز کردن مرز دوکره و ارتباط مستقیم مردم دو کره عملا حکومت محافظه کار کره جنوبی را در لاک دفاعی شدیدی فرو برده است