سرشماری حیات وحش مناطق حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد و ازنا پایان یافت

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان از پایان سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت سفید کوه خرم آباد و ازنا خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: به منظور برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت حفاظتی گونه های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد حیات وحش و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سالهای قبل، سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت سفید کوه خرم آباد و ازنا انجام شد.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: این سرشماری با حضور پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان، کارشناسان، معتمدین محلی، سازمان های مردم نهاد زیست محیطی و متخصصین انجام پذیرفت.

فتحی بیرانوند با اشاره به تنوع زیستی بالای استان لرستان گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در سال ‌های اخیر در خصوص احداث پاسگاه ‌ها، بالا بردن ضریب حفاظت، فرهنگ‌ سازی و برخورد با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز صورت گرفته، خوشبختانه در بررسی اولیه آمارها شاهد افزایش جمعیت برخی گونه‌ های جانوری از جمله کل و بز و قوچ و میش در این مناطق هستیم.

نظارت ۳۰ اکیپ بر روند سرشماری حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: جهت شرکت و نظارت بر روند سرشماری حیات وحش در این مناطق ۳۰ اکیپ ۴ و پنج نفره حضور داشته اند.

فتحی بیرانوند از گونه های کل و بز وحشی، قوچ و میش وحشی، پلنگ، خرس قهوه ای و گرگ به عنوان گونه های شاخص در مناطق حفاظت شده استان نام برد و اظهار داشت: پس از بررسی آمار و اطلاعات در خصوص تعداد، ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود و نیز وضعیت زیستگاه ها نسبت به ارتقاء وضعیت موجود برنامه ریزی خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =