ارتباط بیماری التهابی روده با خطر حمله قلبی

ایسنا نوشت: گروهی از محقان آمریکایی در بررسی‌های خود مشاهده کردند: بیماری التهابی روده با خطر حمله قلبی مرتبط است.

 در این بررسی آمده‌ است که مبتلایان به بیماری التهابی روده همچون بیماری کرون و کولیت زخمی ۱۲ برابر بیشتر در معرض حمله قلبی هستند.

بیماری التهابی روده موجب می‌شود دستگاه گوارش دچار التهاب مزمن شود. بیماری کرون و کولیت زخمی از شایع‌ترین انواع بیماری التهابی روده هستند. در مبتلایان به بیماری کرون، التهاب در تمامی قسمت‌های دستگاه گوارش مشاهده می‌شود درحالی‌که در مبتلایان به کولیت زخمی تنها روده بزرگ دچار التهاب می‌شود.

محققان در تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته وجود التهاب مزمن در بدن را با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی مرتبط دانسته بودند، ارتباط احتمالی بیماری‌هایی همچون کرون و کولیت زخمی با حمله قلبی به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته بود.

در این بررسی محققان به ارزیابی سوابق پزشکی بیش از ۲۹ میلیون نفر از جمله ۱۳۲ هزار مبتلا به کولیت زخمی و ۱۵۹ هزار مبتلا به بیماری کرون پرداختند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، محققان با بیان اینکه در مدت زمان پنج سال مشاهده شد مبتلایان به بیماری التهابی روده ۲۵ درصد بیش از افراد دیگر در معرض حمله قلبی هستند، اظهارکردند: این بیماری باید فاکتور خطرزای مستقلی در بروز بیماری‌های قلبی به حساب آید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =