شکایت بازاریان تبریز از ناهماهنگی نهادهای مسئول/ پزشکیان دستور رسیدگی داد

ترجمان صبح نوشت: درحالیکه انتظار می رفت ثبت جهانی بازار تبریز به فرصتی برای توسعه همه جانبه این مجموعه کم نظیر تبدیل شود اما در عمل به مانعی برای کسب و کار و حتی حفاظت از آن تبدیل شده است!

جمعی از بازاریان تبریز با دعوت از نایب رئیس مجلس، مشکلات مختلف خود را با مسعود پزشکیان در میان گذاشتند.

پزشکیان نیز با حضور در تیمچه های مختلف بازار تبریز ضمن گفتگو با اصناف و کسبه، با مشکلات این مجموعه از نزدیک آشنا شد.

بازاریان تبریزی در این بازدید، نسبت به عدم همکاری و ناهماهنگی ارگان های مختلف مسئول و خدمات رسان شکایت داشته و وضعیت کنونی را یکی از اصلی ترین عوامل جلوگیری از رونق کسب و کار و نیز حفاظت مجموعه تاریخی بازار تبریز دانستند.

به اذعان اغلب بازاریان و اصناف، درحالیکه انتظار می رفت ثبت جهانی بازار تبریز به فرصتی برای توسعه همه جانبه این مجموعه کم نظیر تبدیل شود اما در عمل به مانعی برای کسب و کار و حتی حفاظت از آن تبدیل شده است!

یکی از اصناف “ایکی قاپیلی لار” با اشاره به عدم صدور مجوز برای لوله کشی آب در بازار تبریز گفت: یکی از اصلی ترین دلایل آتش سوزی چندسال پیش این تیمچه، نبود لوله کشی آب بود بطوریکه با همکاری اصناف و کسبه آتش سوزی در همان ابتدا مهار می شد.

یکی دیگر از اصناف بازار تبریز در تیمچه پامبیخچی بازار هم گفت: از یک طرف میراث فرهنگی و آبفای استان مجوز لوله کشی آب را نمی دهند از طرف دیگر ماموران بهداشت، کسبه ی صنف آرایشی-بهداشتی را به دلیل نداشتن آب جریمه می کنند!

ممانعت از صدور مجوز لوله کشی گاز و از سوی دیگر، عدم ارائه راهکار جایگزین برای سیستم گرمایشی بازار تبریز نیز از دیگر مشکلات بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است.

درحالی مجوز صدور لوله کشی گاز برای بازار تبریز صادر نمی شود که بسیار از اصناف و کسبه، برای گرم کردن مغازه های خود به روش های مختلف و گاه خطرناک روی آورده اند.

گذشته از به کارگیری سیستم های غیراستاندارد گرمایشی که هرآن احتمال آتش سوزی آن ها می رود، استفاده از نفت و سوخت های فسیلی از سوی بازاریان باعث ایجاد دود و سیاه شدن سقف بسیاری از تیمچه های بازسازی شده بازار تبریز شده است.

در کنار مشکلات فوق، عدم ساماندهی سیم کشی های برق هم یکی از اصلی ترین دلایل آلودی بصری بازار تبریز است.

با این اوصاف، انگشت اتهام بازاریان تبریزی، به سوی سازمان های مسئول و خدمات رسان نشانه رفته و از این رو نیز شکایت خود را به نزد نایب رئیس مجلس برده اند.

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس نیز در این بازدید با اشاره به جایگاه ویژه بازار تبریز در اقتصاد، تاریخ، فرهنگ و حتی سیاست اظهار داشت: ناهماهنگی های موجود قابل قبول نیست و لازم است نهادهای ذیربط هرچه سریع تر نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام نمایند.

وی با اشاره به ثبت جهانی بازار تاریخی تبریز گفت: این موضوع باید به فرصتی برای توسعه روزافزون بازار تبریز و حتی کل منطقه تبدیل شود نه اینکه بهانه ای برای ایجاد مشکل برای اصناف و کسبه آن.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفع مشکل بازار تبریز را به طور جدی پیگیری می کند افزود: در هفته جاری جلسه‌ای ویژه با حضور تمام ارگان های مسئول و نماینده بازاریان تشکیل می دهیم تا موارد مورد بحث مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

مسعود پزشکیان تاکید کرد: درصورتی که موادر مطرح شده خارج از اختیارات استان هم باشد، از مسئولان کشوری خواهیم خواست با حضور در تبریز، نسبت به صدور دستورات لازم اقدام نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =