امیرآبادی‌فراهانی: قوانین ناکارآمد تولید کالای ایرانی را نابود می‌کند/ قوانین گمرکی مانع از ترخیص به موقع مواد اولیه می‌شود

ایسنا نوشت: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود قوانین ناکارآمد و دست و پا گیر تولید کالای ایرانی را نابود می کند.

احمد امیرآبادی فراهانی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری عنوان کرد: حمایت از تولید و اشتغال موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می شود،  متاسفانه وجود قوانین ناکارآمد و دست و پا گیر تولید کالای ایرانی را نابود می کند.

وی تصریح کرد: عمده بنادر کشور مملو از کالاها و مواد اولیه در جهت تولید است اما قوانین گمرکی مانع از ترخیص به موقع مواد اولیه می شود و لطمه زیادی به تولید وارد می‌کند.

وی اظهار کرد: وجود رانت در واردات کالا نیز از سوی دیگر تولید را در کشور از میان می برد در حالی که اراده زیادی در جهت رفع مشکلات فعلی در تامین مواد و حمایت از تولید وجود ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان این ادعا که «یکی از چالش های جدی در مسیر تولید اختصاص بالاترین میزان ارز از سوی بانک مرکزی به بخش های غیر تولیدی است» ادامه داد: هزینه‌های تولید باید کنترل شود تا تولیدکننده بتواند دوام بیاورد و به رقابت بپردازد.  در کشورهای توسعه یافته حمایت‌های زیادی از تولید و کاهش هزینه‌ها می‌شود و قوانین به نفع سرمایه‌گذاری در تولید است.

وی تصریح کرد: بانک‌هایی که در پرداخت وام برای تولید تعلل دارند باید مورد ارزیابی قرار بگیرند و همکاری بیشتری از سوی بانک‌ها با بخش تولید صورت پذیرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =