واکنش حبیبی به سخنان رحیم‌پورازغدی در نماز جمعه تهران/ یکی  از سران جلیقه زردها گفته که انقلاب ایران هم الهام‌بخش ماست

تسنیم نوشت: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما در سیاست خارجی باید از دیپلماسی التماسی، که قبلاً خیلی رایج شده بود، فاصله بگیریم تا اوضاع خارجی در ریل انقلاب حرکت کند.

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، در پایان نشست دبیران حزب متبوعش طی سخنانی اظهار داشت: مردم سوال می‌کنند چه کسی وضع ارزی کشور را به این صورت درآورد و این تصمیم‌گیری نادرست به عهده کیست و چه افرادی مسئول کاهش فاجعه آمیز ارزش پول ملی هستند؟

وی با اشاره به پائین آمدن قیمت ارز خاطر نشان کرد: قیمت کالاها که برخی از آنها پیش از دو برابر شده است با این کاهش قیمت ارز هم پائین نیامد و فشار فراوان همچنان بر روی دوش خانواده‌های کم درآمد است.

اهم سخنان محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بدین شرح است:

* با وجودی که آقای ظریف در مواردی در گذشته مطالبی جناحی مطرح کردند ولی توصیه می‌کنند از طرح مسائل جناحی در سیاست‌ خارجی خودداری شود. رعایت این توصیه در مواردی صحیح است ولی به آقای ظریف باید متذکر شد که اگر ثابت شد در مورد یا مواردی یک جناح سیاسی حرف انقلاب و نیروهای انقلابی را مطرح کرد باید وزارت خارجه و شخص آقای وزیر هم آن را تائید کنند.

*مدتی است که آقای رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه در سخنرانی‌ها ضرورت قطعی مقابله صریح با سیاست‌های آمریکا در ایران را مطرح می‌کنند که این را باید به فایل نیک گرفت. ما به آقایان یادآوری می‌کنیم دولتمردان درنده خوی آمریکا تاکنون کاری که علیه ایران نکردند در واقع نتوانسته‌اند نه اینکه نخواسته‌اند. بین دولتمردان درنده خوی حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه آمریکا نیز هیچ تفاوتی وجود ندارد.

*ما در سیاست خارجی باید از دیپلماسی التماسی، که قبلا خیلی رایج شده بود، فاصله بگیریم تا اوضاع خارجی در ریل انقلاب حرکت کند. در سیاست اقتصادی نیاز داریم به اقتصاد مقاومتی عمل کنیم تا از این آشفته بازار بیرون بیاییم.

*حسن رحیم پور ازغدی در نماز جمعه تهران پرسش‌های مهمی را در حوزه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد که مسئولین سه قوه و به ویژه رئیس جمهور که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است، باید پاسخ دهد.

* باید معلوم شود چرا برخی از مصوبات شورا برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نمی‌شود؟ باید معلوم شود چه دستگاه‌هایی در اجرای مصوبات شورا اخلال می‌کنند اما در عین حال برای اجرای کنوانسیون‌های خارجی، که در نهادهای قانونی کشور محل مناقشه و غیرقانونی است، پیش قدم می‌شوند.

*رئیس‌جمهور که با این معاهده پاریس مخالف است روند تصویب قانونی آن در مجلس و شورای نگهبان را طی نکرده است؛ چه کسانی دارند معاهده پاریس را در ایران عملیاتی می‌کنند.

* مطابق نظر کارشناسان تعهدات ما در معاهده پاریس باعث می‌شود که ما از توسعه اقتصادی کشور عقب بیفتیم و میلیاردها دلار زیان ببینیم، آن هم به بهانه گازهای گلخانه‌ای!

* عجیب است نقد رئیس‌جمهور به معاهده پاریس در روزنامه‌های اصلاح‌طلب سانسور می‌شود. معلوم نیست جایگاه این روزنامه‌ها در پشتیبانی از منافع ملی و حتی ادعای طرفداری آنها از رئیس‌جمهور کجاست.

*در مورد اظهارات جدید آقای رئیس‌جمهور راجع به هزینه و فایده برجام ، این حرف درستی است، رئیس جمهور یک تیم را مأمور ارزیابی هزینه‌های برجام کند تا معلوم شود چه نسبتی بین ادعاهای مطرح شده در خصوص برجام با واقعیت موجود وجود دارد.

*اروپایی‌ها تاکنون به برجام عمل نکردند و فقط حرف زدند، آنها تعهدات خود را به پذیرش FATF و مذاکرات یمن موکول کردند. معلوم است نمی‌خواهند گام عملی بردارند؛ فقط می‌خواهند زمان بخرند زیرا امید دارند وعده ترامپ در براندازی نظام ایران محقق شود. ما به آقای ترامپ و آن آرزومندان می‌گوییم که این آرزو را به گور خواهند برد.

*اوضاع اروپا آشفته است. آنها نمی‌توانند خودشان را حفظ کنند البته یکی از سران جلیقه زردها ضمن تکذیب هر نوع دخالت خارجی در حوادث فرانسه گفته است که انقلاب سال1979 ایران هم الهام بخش ماست.

*فرانسه با دموکراسی و حقوق بشر خداحافظی کرده است. حرفی جز باتوم و مشت آهنین برای گفتگو با مردم خود ندارد. به نظر می‌رسد این جنبش به زودی به سراسر اروپا کشیده خواهد شد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان شهادت آیت الله مفتح را تبریک و فقدانش را تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد پس از 40 سال از وحدت حوزه و دانشگاه گام‌های عملی‌تری برای نزدیکی این دو نهاد برداشته شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =