فلاحت‌پیشه: باید با پاکستان به یک سامان امنیتی درخصوص مرزها برسیم/مرزبانان ایرانی حافظ ۲ مرز هستند

خانه ملت نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید با پاکستان به یک سامان امنیتی درخصوص مرزها برسیم و امروز باخبر شدیم پاکستان به خاطر کشته شدن مرزبانان خود سفیر ایران را احضار کرده که این موضوع قابل تأمل است.

حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به سفر کمیسیون امنیت ملی به مناطق مرزی میرجاوه و چابهار گفت: به خاطر مسائل پیش آمده در مناطق مرزی و توجه جدی کمیسیون به مرزها، این سفرها انجام شد.اما متاسفانه شاهدایم  پاکستانی ها با وجود مرز مشترک با ایران هیچ مسئولیت نپذیرفته اند و صیانت از این مرزها برعهده ایران است و نیروهای ما از دو مرز حفاظت می کنند و پاکستانی ها هیچ توجهی به مرز طولانی با ایران ندارند.

وی افزود: حتی گروهی  از تروریست ها با بخشی از عوامل قدرت در پاکستان مرتبط هستند و از این رو باید رایزنی جدی با پاکستان شود و به شیوه ای رسید که این مسئله مرتفع گردد. باید توجه داشت قاچاق اقتصادی و سوخت بی ارتباط با جرایم امنیتی در این مناطق نیست و با یک اقدام کوچک  مانند شمع کوبی در مرزهای دریایی و برخی نقاط مهم و ایجاد پاسگاه ها می توان جلوی قاچاق  را گرفت.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقاومت در قبال سیاست های مبارزه با قاچاق باعث مشکلات امنیتی در کشور می شود. همچنین ما درخصوص بودجه امسال، هم اعتراضی را اعلام کردیم و هم یک نامه اعتراضی مبتنی بر سیاست های کلی و قانون برنامه ششم تنظیم و ارسال کردیم که الزامات سیاست های کلی و قانون برنامه در بودجه دیده نشده ، البته خوشبختانه خبرهای خوبی به ما می رسد که بودجه مرزی و دفاعی تعدیل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بودجه اولیه یک پنجم حداقل نیازهای ما در مرزها دیده نشده و این جای نگرانی است، چرا که در شرایط فعلی برخی پاسگاه های ما حتی برق هم ندارند و باید توجه کرد که با مسئله امنیت نمی توان شوخی کرد،یا باید حکم بیاوریم و بودجه ثابتی را برای مرزها ببینیم یا خود دولت در بودجه توجه جدی به این موضوع کند،در خصوص مرزبانان ربوده شده در میرجاوه هم آنچه که مهم است جان این عزیزان است  و مسئولان مختلف در تلاش هستن تا جان مرزبانان در میرجاوه نجات پیدا کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =