عبدالله نوری: برخی افراد با نردبان اصلاحات بالا می‌روند و با آبروی اصلاحات بازی می‌کنند

همه ‏مقامات و مسئولین به ‏نسبت اختیارات و قدرتی که دارند، باید نسبت به بحران ها و ‏چالش های امروز ایران در ‏حوزه های مختلف، در برابر مردم احساس مسئولیت کنند و ‏پاسخ گو و عذرخواه باشند.

بخش هایی از سخنان "عبدالله نوری" در جمع اعضای شورای مرکزی و کمیته‌ فرهنگی، اجتماعی مجمع  زنان اصلاح طلب منتشر شد:
 
* در سالهای اخیر به ویژه در ‏کشورهای اسلامی، جنبش اجتماعی زنان بیش از گذشته  فعال و رستاخیزی در دفاع از حقوق و جایگاه زنان و تلاش برای ‏ظهور و بروز جدی آنها پدیدار شده و ما ‏هم شاهد این حرکت در ‏کشورمان هستیم.
 
* اختلاف دیدگاه ها نسبت به ‏جایگاه زنان و حقوق و آزادی های اجتماعی و فرهنگی آنان با شعار حل نمی شود. ولی با توجه به اقتضائات و الزاماتی که زیست انسان در جهان کنونی پدید آورده است، آمریت نگرش های تنگ نظرانه نسبت به زنان در حوزه عمومی را به تدریج می توان پایان داد.

* ما چه مقدار از فضائل اخلاقی حضرت ‏زهرا و ‏زینب کبری سلام الله علیهما را برای زنان و مردان جامعه تبییین کرده ایم؟ در جامعه امروز ‏ایران استفاده از نام حضرت زهرا و یا حضرت زینب بیشتر جهت ذکر مصیبت و عزاداری است و ‏این برنامه در دوره های مختلف سال با نام های مختلف تکرار می شود.
 
* اگر بخواهم در یک جمله نظر خود را ‏درباره کلیات موضوع بگویم، عقیده ام این ‌‏است که مجموع عملکرد چهل ساله ‏نظام در حوزه های مختلف می توانست خیلی بهتر ‏از این باشد که ‏امروز شاهدش هستیم.
 
* به یاد ندارم ‏که قبل از ‌‏انقلاب نسبت به کسانی که معارض و مخالف شاه بودند، اینگونه اتهام زنی و ‏دروغ ‌‏پراکنی صورت گیرد، هر چند مخالفان رژیم پهلوی را زندان می کردند ‏ولی این ‌‏حجم از تخریب، توهین و تهمت که امروز نسبت به مخالفین و منتقدین حاکمیت می بینیم، وجود نداشت.
 
*مسئولان نظام می توانستند پس از پیروزی انقلاب ‏مانند نلسون ماندلا همه را در ‏صف واحد دعوت به همکاری و مشارکت جهت رفع مشکلات و حرکت به سمت توسعه و ‏سازندگی کشور کنند و شاید ‏اگر این گونه عمل می شد، ‏تأثیرگذاری گفتمان انقلاب در ‏کشور و جهان بیشتر می شد، اما به شکل ‏دیگری عمل شد، از آغاز ‏برای یکدیگر خط و ‏نشان کشیدیم و روز به روز یاران، همراهان و علاقمندان به کشور، نظام و مردم را راندیم، تا کار به اینجا رسیده است که شاهد هستیم.
 
* همه ‏مقامات و مسئولین به ‏نسبت اختیارات و قدرتی که دارند، باید نسبت به بحران ها و ‏چالش های امروز ایران در ‏حوزه های مختلف، در برابر مردم احساس مسئولیت کنند و ‏پاسخ گو و عذرخواه باشند.
 
* ‏هیچ مقام، جایگاه و نهاد و سازمانی نباید از نظارت مردم و ‏رسانه ها و مطبوعات آزاد و ‏مستقل استثنا باشد. اینکه مقامات و مسئولین برای فرار از ‏پاسخگویی به مردم نسبت ‏به عملکردشان، مسئولیت مشکلات را به گردن یکدیگر بیاندازند و خود به جای ‏پاسخگویی در نقش منتقد و اپوزیسیون عمل کنند، باعث ‏افزایش بی اعتمادی و ‏عمیق تر شدن شکاف میان حاکمیت و مردم می شود.
 
* به باور ‏من اکثریت مردم ‏ایران همچنان راه خروج کشور از بحران های مختلف را اصلاحات واقعی و ‏همه جانبه می دانند و به ‏راه حل های خشونت آمیز و دیکته شده از بیرون مرزها روی ‏خوشی نشان نمی دهند.

* اصلاح طلبان به خصوص احزاب و جریانات اصلاح طلب باید نمایندگانشان در مناصب حکومتی و دولتی را همواره رصد کنند و دائماً اهداف، برنامه ها و قول و قرارهایی که بابت آنها از مردم رأی اعتماد گرفتند را گوشزد کنند. اگر در بین آنها، کم کاری و یا تغییر از اصول مشاهده کردند، هم بازخواست شان کنند و هم بدون ملاحظه و رودربایستی با مردم در میان بگذارند، چرا که حفظ اصلاح طلبی و اصلاحات و زنده نگه داشتن اعتماد و امید مردم از هر چیز و کسی مهم تر و مقدم تر است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =