قرائتی: چشم‌ بسته مطلب سایت‌ها و فضای مجازی را نپذیرید/ گاهی در عالم سیاست، دین‌فروشی می‌کنیم

تسنیم نوشت: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه حرف مردم زیاد است و نباید روی عملکرد ما اثر بگذارد گفت: هر مطلبی که در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود را چشم‌بسته نپذیرید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه یکشنبه در جلسه احزاب سیاسی استان کرمان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد با بیان اینکه با غیرمسلمان و کفار نمی‌شود شریک شد اظهار داشت: مشترکات بین شیعه و سنی زیاد است و باید در این مشترکات با هم و در کنار هم باشیم.

وی با بیان اینکه امروز خط سیاسی و جناح‌های سیاسی در کشور هستند یادآور شد: در زمان پیامبر(ص) قبیله‌ای بود و زمانی که پیامبر(ص) وارد مدینه شد همه قبیله‌ها می‌خواستند پیامبر(ص) مهمان آنها شوند اما ایشان قبول نکرد.

اهم سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی بدین شرح است:

*ازی سیاسی را کنار بگذارید و خود را به این گروه‌ها رنگ ندهید، وقتی آدم پیرو خط و گروه خاصی شد نسبت به آن تعصب پیدا کرده و یک عده مرید هم پیدا می‌شوند که نسبت به او تعصب دارند.

* در انتقاد کردن بی‌رحمانه انتقاد نکنید و حدیث داریم که حق را بگویید اگر چه به ضرر شما باشد افزود: هر چه که نفس در آن باشد باطل است و باید در اعمل و رفتار خود مراقبت کنیم که هوای نفس نباشد.

* خط‌بازی‌ها انسان را مغرض می‌کند و در قرآن کریم اسلام به ما دستور داده که هر خبری را گوش ندهید عنوان کرد: متاسفانه امروز هر خبری که به نفعمان بود آن را پیامک می‌کنیم و هر چه به ضرر گروه دیگری بود آن را در بوق می‌کنیم.

*حرف مردم زیاد است و نباید روی عملکرد ما اثر بگذارد، نسبت به هر کاری تحقیق کنید و چشم‌بسته کاری انجام ندهید در حالی‌ که وقتی به بعضی‌ها می‌گوییم این سخن را از کجا آوردی می‌گوید در سایت‌ها نوشته‌اند اما مگر هر چه در سایت‌ها و فضای مجازی وجود دارد صحیح است.

*خیلی از تحلیل‌های سیاسی تخیلات ذهنی است گفت: گاهی می‌خواهیم فردی را راضی کنیم اما قرآن می‌فرماید تا دربست تسلیم نشوی آنها راضی نخواهند شد.

*در قرآن حدود 500 آیه سیاسی وجود دارد، متاسفانه گاهی اوقات اسلام را بد فهمیدیم برای مثال سوءظن در اسلام حرام است و نباید نسبت به بقیه سوءظن داشته باشیم.

* در بسیاری مواقع حق و ناحق می‌کنیم بدون آنکه سودی داشته باشد و گاهی در عالم سیاست، دین‌فروشی می‌کنیم تصریح کرد: دیر یا زود پرده‌ها کنار می‌رود و معلوم می‌شود دستمان خالی است.

& بعضی چیزها یک جرقه است اما سیاسیون آن را به یک جریان تبدیل می‌کنند و این اشتباه است، اسلام را باید درست فهمید و راجع به چیزهایی که نمی‌دانیم نباید قضاوت کنیم پس سعی کنید تا در کار خود بازرسی کنید چرا که این کار یک ضرورت است.

*خیلی از درس‌هایی که در مدرسه و دانشگاه به ما می‌آموزند فایده‌ای ندارد و باید بازنگری شود، تلاش کنید که کاربرد شما فقط در مادیات نباشد و علامت موفقیت مومن آن است که برای دین کار کند.

*مسئولان ما باید بگویند از زمانی که من مسئول شدم وضع دین و نماز بهتر شده است و گرنه مادیات هیچ ارزشی ندارد، اگر به خدا چسبیدید خدا برکت داده و جبران می‌کند، اگر بنده خدا باشید خدا به شما عزت می‌دهد و بدانید به این و آن چسبیدن عزت نمی‌آورد.

*تمام دعاهایی که می‌کنیم مستحب است اما دعای "اهدنا صراط المستقیم" واجب است، باید از خدا بخواهیم ما را به راه راست هدایت کند و این دعا در نماز آمده است.

*بسیاری از نسل نو علاقه‌ای که باید به ما داشته باشند را ندارد، در قرآن آمده کسانی که اهل ایمان هستند خدا محبت ما را در دل مردم قرار می‌دهد اگر دیدیم مردم ما را دوست ندارند عمل ما عمل صالح نیست.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =